הבנים הסודיים של פוטין: מבודדים מהעולם, לומדים גרמנית ואנגלית - ומעדיפים סרטי דיסני

תחקיר של עיתונאים רוסים עצמאיים חשף את אחד הסודות הגדולים ביותר של נשיא רוסיה: שמות הבנים שנולדו לו בחשאי עם המתעמלת לשעבר אלינה קבייבה • התחקיר גם מתאר איך נראה יומם של בני ה-4 ו-8, שבקושי רואים ילדים בני גילם, וגם כיצד (כנראה) מעצבנים את אבא

פוטין וקבייבה ב-2004. השמועות על הרומן היו כבר אז, אף שפוטין התגרש רק ב-2013. צילום: רויטרס

ולדימיר פוטין שומר בקנאות על מסתורין סביב חייו האישיים, אולם עיתונאים רוסים עצמאיים הצליחו לגלות איך קוראים לשני בניו הסודיים, שנולדו מהקשר הבלתי-פומבי כשלעצמו עם המתעמלת לשעבר אלינה קבייבה, וכיצד נראה אורח חייהם.

לפי כתבי Dossier, מדובר באיוואן, שנולד ב-2015, ובוולדימיר, בן החמש. ב-Dossier טוענים כי בידיהם צילומים של השניים, אולם הוחלט לא לחשוף אותם מסיבות אתיות.

אם הבנים, קבייבה. מנהלת אקדמיה להתעמלות אמנותית, צילום: אתר האקדמיה של קבייבה

בעבר דיווח העיתון השווייצרי SonntagsZeitung דיווח כי הילד הגדול יותר במרפאה יוקרתית סנט'אנה בלוגאנו. ולדימיר נולד ארבע שנים אחרי במוסקבה, בהתאם להחלטת פוטין ומשיקולי ביטחון.

אתר של קליניקת סנט'אנה, שבה נולד איוואן פוטין, צילום: צילום מסך

כתבי Dossier, מיזם עיתונאי שהקים האוליגרך הגולה מיכאיל חודורקובסקי, מגלים כעת כי ולדימיר ואיוואן הקטנים מתגוררים באחד המעונות הרשמיים של פוטין, ליד העיירה ולדאי. לפי מידע שהגיע מקורות, שעובדים בצוותי השירות במעונות, שני הבנים אינם מבקרים בבית ספר או בגנים, ולמעשה חיים בבידוד מהסביבה ומבני גילם.

לצדם נמצאים תמיד אומנים, מטפלות ומאמנים. הבנים גרים בבית הראשי עם ההורים, אולם לא רואים אותם כמעט לאורך היום. לרשות הילדים - מכוניות עם נהגים משירות האבטחה הנשיאותי. מדי פעם מבקרים אותם בני גילם - לרוב, ילדי חבריה של קבייבה.

עוד חושפים העיתונאים כי יום הלימודים של שני הבנים מתחיל בשמונה-תשע, כשהם מוסעים למתחם הלימודים: ברחבי המתחם הנשיאותי, מתברר, אסור לשוטט, וכל תנועה מבוצעת בכלי רכב. הילדים סועדים ארוחת בוקר עם המטפלות - יש ארבע בסך הכל. אחרי ארוחת הבוקר, כמה שיעורים באורך 30-45 דקות. בין השאר לומדים הילדים אנגלית וגרמנית.

לרשות איוואן ו-ולדימיר שני סוסי פוני, ארנבות וכלב סן ברנרד, שנמצא במעקב של שני קינולוגים משירות האבטחה הנשיאותי. בצהריים יש לילדים מנוחה, שאחריה הם חוזרים ללימודים ולספורט, ובשעה שמונה בערב מוחזרים למתחם המגורים. בזמן הזה יש להם לעתים הזדמנות לפגוש את ההורים. 

פוטין משחק הוקי קרח (ארכיון), צילום: אתר הקרמלין

לעתים, פוטין משחק עם איוואן הוקי קרח במגרש שנבנה במיוחד במתחם המעון. למשחק מוסיפים כמה מאבטחים, אולם פוטין ובנו תמיד באותו הצד, סיפר גורם בצוות הטיפולי ל-Dossier. 

דרך אגב, בינואר השנה קבל פוטין על התכנים של סרטי אנימציה מערביים. "כולם שם יורים, קופצים, רצים - הראש מתפוצץ אחרי חצי שעה", אמר אז שליט רוסיה. "האנימציה שלנו, הסובייטית, משפיעה אחרת, אסתטית ורגשית; הילדים גדלים אחרת". ייתכן שפוטין דיבר במקרה הזה מתוך ניסיונו כאבא: לפי התחקיר, בניו צופים בסרטים של דיסני ומעדיפים לשחק בגיבורי-על אמריקניים. עם זאת, הם נאלצים לשחק בינם לבין עצמם בלבד – או עם המאבטחים. ילדים אחרים מתארחים בוולדאי לעתים רחוקות ביותר.

עוד מגלה התחקיר כי את רוב השנה מעבירה המשפחה הנשיאותית בוולדאי (בעבר פרסם האתר "פרויקט" צילומים מתוך המתחם), אולם בחודשים הקרים עוברת לסוצ'י, ובקיץ יוצאת לשיט ביאכטות בים השחור. לרשות המשפחה גם רכבת משוריינת, מטוסים ומסוקים.

מי שיעבור - או תעבור - את הסינון הקפדני לאחת המשרות במעון הנשיאותי, יצטרך לעבור סגר של שבועיים, אולם אחר כך ייהנה משכר נדיב למדי: השכר החודשי למורה עומד על 7,700 יורו עבור 60 שעות הוראה. המורים צריכים להתלוות לילדים גם בנסיעות. 

הילדים של פוטין וקבאייבה כבר החליפו כמה אומנות ואומנים, ולפי התחקיר, גיוסם נעשה קשה יותר ויותר. נציגי פוטין שעוסקים בגיוס מעדיפים אזרחי דרום אפריקה משום שהמדינה נחשבת ידידותית לרוסיה ובין השאר גם חברה עמה בארגון BRICS. את אלה שעוברים סינון ובידוד רפואי, פוגשת אולסיה פדינה, בת דודתה של קבייבה, שמציגה את עצמה כאם הבנים. 

פוטין נושא את לודמילה לאישה, יולי 1983,

מעט מאוד ידוע על חיי המשפחה של פוטין. למעשה, להוציא את הודעתו ב-2013 על גירושיו מאשתו לודמילה, השליט הרוסי כמעט ולא דיבר בפומבי על משפחתו – על אף ואולי בגלל שיש לו יותר מאחת. עם לודמילה, יש לו שתי בנות בוגרות - מריה וורונצובה, אנדוקרינולוגית ילדים, וקטרינה טיכונובה, מנהלת פרויקטים בתחום ההשכלה הגבוהה.

מריה וורונצובה, הבת הבכורה של פוטין, צילום: מתוך שידורי ערוץ רוסיה 1

בעבר, כאשר השיב לשאלות עיתונאים, קרא למריה ולקטרינה "הנשים האלה". 

קטרינה טיכונובה. הבת השנייה של פוטין, צילום: רשתות חברתיות

בסוף שנות ה-90 דווח כי פוטין ניהל רומן עם סבטלנה קריבונוגיך שהייתה מנקה, וכי לשניים יש בת, דיווחים שהוכחשו על ידי הקרמלין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר