התעללות בילדים ואלימות מינית: בגואטמלה חוקרים מקרים חמורים בכת החרדית-קיצונית "לב טהור"

שופט מטעם הרשויות במדינה הצילח להיכנס לנכס של הכת, שנמצא בסמוך לעיר הבירה גואטמלה סיטי, במטרה לבצע חקירה • דווח כי הוא נתקל בקשיים מצד חברי הכת, שמנעו ממנו לנהל את החקירה כראוי • ראש תחום הגנת ילדים במשרד התובע הכללי מסרה כי הוא הצליח לזהות שבמקום שוהים לפחות 29 ילדים

חברי כת "לב טהור" בגואטמלה . צילום: ללא

בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP מדווחים הבוקר (חמישי) כי הרשויות בגואטמלה חוקרות מקרים של התעללות בילדים, אלימות מינית ונישואין בכפייה בכת החרדית-קיצונית "לב טהור". 

עוד הוסיפו, כי שופט שהצליח להיכנס לנכס של הכת, שנמצא בסמוך לעיר הבירה גואטמלה סיטי, נתקל בקשיים מצד חברי הכת, שמנעו ממנו לנהל את החקירה כראוי. ראש תחום הגנת ילדים במשרד התובע הכללי של המדינה מסרה כי השופט הצליח לזהות שבמקום שוהים לפחות 29 ילדים. על פי ההערכות יש בכת בגואטמלה כמאה ילדים ונערים.

מעצר חברי כת "לב טהור" בגואטמלה (ארכיון), צילום: משטרת גואטמלה

כזכור, בחודש מרץ האחרון, בית המשפט בניו יורק הרשיע את האחים יעקב, יואל ושמיאל ווינגרטן, החברים בכת החרדית "לב טהור", בניצול וחטיפת ילדים, בהם אח ואחות בני 12 ו-14 מארצות הברית לגואטמלה, המתחם בו מתגוררים אנשי הכת. עוד בשנת 2019 הואשמו חמישה חברי הכת בשלושה סעיפים של חטיפה בינלאומית ו"בתשלום לצורך קשירת קשר".

ילדים מהכת "לב טהור" במתחם של רשויות הרווחה במקסיקו (ארכיון), צילום: רויטרס

"לב טהור", כת שהוגדרה כ"טליבאן היהודי" בשל קוד הלבוש הנוקשה שלה, נוסדה על ידי הרב האנטי-ציוני שלמה הלברנס בירושלים ב-1988. היא פועלת במתכונת של חצר חסידית אך מיישמת אידאולוגיה קיצונית ביותר שאינה מקובלת גם בחברה החרדית. הרב הלברנץ אימץ את האידאולוגיה של חסידות סאטמר, אולם העניק לה את הפרשנות המחמירה ביותר. בין היתר הוא תמך בהשקפה המכונה "שנאת רשעים", לפיה נתק בין חרדים לחילונים הוא דבר רצוי, ובכלל זה ניתוק הקשר בין חוזרים בתשובה להוריהם החילונים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר