בכירים בקמפיין ביידן: האריס המועמדת המובילה להחלפת הנשיא אם יפרוש מהמרוץ

שבעה גורמים בכירים בקמפיין ביידן ובבית הלבן: לסגנית הנשיא האריס יש את הסיכויים הטובים ביותר לנצח את טראמפ בבחירות, בהשוואה לדמוקרטים האחרים ששמם עלה כמועמדים אפשריים

סגנית הנשיא האריס . צילום: אי.אף.פי

סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס היא המועמדת המרכזית להחליף את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אם יחליט לא להמשיך במירוץ לנשיאות. כך אמרו ל"רויטרס" שבעה גורמים בכירים בקמפיין ביידן, בבית הלבן ובוועדה הדמוקרטית הלאומית.

הופעתו של ביידן בעימות עם יריבו הרפובליקני דונלד טראמפ בשבוע שעבר עוררה גל של פאניקה בתוך המפלגה הדמוקרטית וחשש שהנשיא הנוכחי לא יהיה כשיר לכהן כהונה שנייה. 

הגורמים הבכירים אמרו ל"רויטרס" כי אם האריס בת ה-59 תהיה המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, היא תעשה שימוש בתרומות שגויסו על ידי מטה ביידן ו''תירש'' את תשתית הקמפיין. לפי אותם גורמים יש להאריס את הסיכויים הטובים ביותר לנצח את טראמפ בבחירות, בהשוואה לדמוקרטים האחרים ששמם עלה כמועמדים אפשריים.

הנשיא ביידן בעימות מול טראמפ, צילום: רויטרס

מלבד האריס, כמה דמוקרטים בכירים הציעו מועמדים אחרים שיכולים להחליף את ביידן כמו המושלים הדמוקרטיים גווין ניוסם מקליפורניה, גרטשן ויטמר ממישיגן וג'וש שפירו מפנסילבניה. הגורמים הבכירים ציינו כי הניסיון לעקוף את האריס הוא רק משאלת לב ואם היא תסכים להחליף את ביידן אז אף דמוקרט בכיר אחר לא יציע את מועמדותו.

דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, אמרה אתמול (שלישי) כי לביידן היה "לילה רע" בעימות והוא ימשיך במירוץ עד למועד הבחירות בנובמבר. עוזריה של האריס דחו כל אפשרות שהיא תחליף את ביידן ומסרו "סגנית הנשיא האריס מצפה לכהן קדנציה שנייה עם הנשיא ג'ו ביידן".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר