"אסור להתעלם מהאלימות המינית של חמאס": חברי קונגרס תוקפים את ביידן

במפלגתו של הנשיא מותחים ביקורת לאחר השמטת ארגון הטרור מגיליון המידע על אלימות מינית שפרסם הבית הלבן • "לא לאפשר להם לחמוק מאחריות"

הנשיא האמריקני ג'ו ביידן מגיע לבית הלבן. צילום: אי.אף.פי

 

חברי הקונגרס דניאל גולדמן ואדם שיף מהמפלגה הדמוקרטית שיגרו מכתב חריף לנשיא ג'ו ביידן שבו הביעו את "דאגתם העמוקה" מהשמטת התקפות חמאס על ישראלים מגיליון מידע שפרסם הבית הלבן בנושא אלימות מינית.

גיליון המידע פורסם סמוך לאירוע בנושא אלימות מינית שאירחה סגנית הנשיא קמלה האריס, אשר רובו התמקד במתקפה של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר. למרות זאת, גיליון המידע שהציג פעולות שהממשל נקט כדי למגר אלימות מינית במקומות אחרים בעולם, לא הזכיר את חמאס או הפשעים המיניית שביצע נגד ישראלים וישראליות.

"ברשימת הקורבנות חסרות בבירור הנשים שחוו אלימות מינית ב-7 באוקטובר 2023, כתוצאה מהמתקפה האכזרית של חמאס נגד ישראל", כתבו שני הדמוקרטים היהודים, והזכירו את העדויות לאלימות מינית אכזרית כפי שחוו קורבנות ה-7 באוקטובר.

עמית סוסנה יחד עם סגנית נשיא ארצות הברית קמילה האריס, צילום: AP

"בהינתן העדויות לאירועים הנוראיים הללו, אסור להשמיט את האלימות המינית האכזרית שבוצעה על ידי חמאס מגיליון המידע של הבית הלבן", נאמר במכתב. ''אסור שהממשל והקונגרס יתעלמו מהאלימות המינית של חמאס נגד ישראל או יתנו לחמאס לחמוק מאחריות על מעשיו".

המחוקקים דורשים מהממשל לעדכן לאלתר את גיליון המידע כך שישקף את פעולות חמאס וכן להטיל סנקציות על חברי ארגון הטרור הקשורים לאלימות מינית, כפי שעשה הממשל כלפי עבריינים במקומות אחרים בעולם.

שני חברי הקוגנרס, גולדמן ושיף, שיבחו את סגנית הנשיא האריס שהתייחסה לזוועות שביצע חמאס בדבריה באירוע שהתקיים בבית הלבן, פירטה כמה מהפשעים שבוצעו ואף נפגשה עם עמית סוסנה הישראלית שנחטפה לעזה, שוחררה, וסיפרה באירוע בבית הלבן על מה שעברה בשבי חמאס.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר