"שחרור ארבעת החטופים הישראלים נותן סיבה לתקווה": מנהיגי העולם מגיבים למבצע החילוץ

נשיאים, ראשי ממשלה, בעלי תפקידים בכירים ונבחרי ציבור מרחבי הגלובוס החמיאו למבצע של ישראל ברצועת עזה • הם הדגישו גם את הצורך לסיים את המלחמה ולשחרר את כל שאר החטופים • ביידן: "מברך את חזרת ארבעת החטופים לישראל, לא נפסיק עד שכולם ישובו ותהיה עסקה" • "חמאס חייב סוף סוף לשחרר את כל בני הערובה", כתב קנצלר גרמניה

ביידן ושולץ. בירכו. צילום: אי.אף.פי

זמן קצר אחרי פרסום דבר הידיעה על שחרור החטופים ברצועת עזה, הגיבו מנהיגים מרחבי העולם על המבצע הצבאי.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שנמצא בפריז, אמר: "מברך על חזרת ארבעת החטופים בישראל. לא נפסיק עד שכולם ישובו ותהיה עסקה".

ראש ממשלת בריטניה, רישי סונק, כתב בטוויטר: "זה מחמם את הלב לראות את חטופים מתאחדים עם משפחותיהם".

"זה סימן חשוב לתקווה, במיוחד עבור המשפחות הרבות בישראל שעדיין חוששות למען יקיריהן", כתב קנצלר גרמניה אולף שולץ. "ארבעה בני ערובה שוחררו כעת. חמאס חייב סוף סוף לשחרר את כל בני הערובה. המלחמה חייבת להסתיים".
 
שר החוץ של צרפת, סטפן סז'ורנה, כתב: "נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו שוחררו מציפורני חמאס. אנו חולקים את השמחה וההקלה של משפחותיהם ושל בני ארצם. בל נשכח את מי שעדיין חטופים, בהם אוהד יהלומי ועופר קלדרון הצרפתים".

הסנאטור הדמוקרטי האמריקני ג'ון פטרמן צייץ: "בשמונת החודשים האחרונים, נועה, אלמוג, אנדריי ושלומי הוחזקו בשבי לאחר ההתקפה בפסטיבל נובה. היום הם חופשיים ומתאחדים עם משפחותיהם. זהו ניצחון, שעם זאת נשאר חלקי עד אשר אחרון החטופים ישוחרר".

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, צילום: AFP

היועץ לביטחון לאומי האמריקני, ג'ייק סאליבן, אמר על חילוץ החטופים: "אנו משבחים את עבודתם של שירותי הביטחון הישראליים, שניהלו את המבצע הנועז הזה. ‏ארצות הברית תומכת בכל המאמצים לשחרור החטופים שעדיין מוחזקים בידי חמאס, בהם אזרחים אמריקנים. זה כולל משא ומתן מתמשך או באמצעים אחרים".

נשיא ארגנטינה, חבייר מיליי הסתפק בהודעה קצרצרה: "יחי החופש, לעזאזל!" לצד תצלומים של החטופים המשוחררים.

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה: "שחרורם של ארבעה חטופים ישראלים היום נותן סיבה לתקווה. אנו ממשיכים לקרוא לחמאס לשחרר את כל החטופים לאלתר. דרושה עסקה כדי שכל החטופים ישוחררו וסיוע הומניטרי יגיע לתושבי עזה".

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, צילום: AFP

"מתעוררים הבוקר לחדשות מעולות שארבעה בני ערובה חולצו והוחזרו לביתם לישראל", כתב ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, "נועה ארגמני יכולה כעת להתאחד עם אמה חולת הסרטן, והחטופים הנוספים חוזרים למשפחותיהם אמרתי את זה מאז 7 באוקטובר, ואמשיך לומר את זה, הדרך לשלום ולסיום המלחמה הזו מתחילה בחזרתם בשלום של כל החטופים".

חבר הקונגרס הדמוקרטי מניו יורק, ריצ'י טורס, צייץ: "שום דבר לא מעורר תקווה כמו הצלת בני ערובה. תודה לצה"ל שהחזירו הביתה את נועה ארגמני, אלמוג ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו. אפילו בעולם שמביא אדם לייאוש, לעולם אל תשכחו שהתקווה היא ההמנון של העם היהודי ומדינת היהודים. התקווה תביא אותם הביתה".

מזכ"ל האו"ם, אנטיונו גוטרש, צייץ: "מסרתי הודעה למשפחות של נועה אגרמני ושלומי זיו כדי למסור את ההקלה שלי על שחרורם... אני קורא לשחרור כל בני הערובה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר