אוקראינה: למרות המלחמה, מפגן תמיכה נרחב בישראל

בקייב ובחרקיב הוקרנו דגלי כחול-לבן על עשרות מסכים • שגריר ישראל בקייב ברודסקי הודה: "ביחד ננצח" • המפגנים מצטרפים לשורה המתארכת של מפגני תמיכה בישראל ברחבי העולם

דגלי ישראל על המסכים ברחובות קייב. צילום: רויטרס

82 מדינות פרסמו הודעות גינוי למתקפת הטרור של חמאס, רבות גם תמכו בזכות ישראל להגן על עצמה, אולם דומה שבין כל מפגני הסולידריות, בולט מקומה של אוקראינה, שנמצאת בעצמה במלחמה קשה.

הערב באוקראינה: מפגני תמיכה בישראל | רשתות חברתיות

היום (ראשון) הוקרן דגל ישראל בשורת מקומות ברחבי בחרקיב ובקייב. ביוזמת ראש העיר קייב, ויטלי קליצ'קו, הוקרן הדגל הכחול-לבן על רוב המסכים האלקטרוניים בבירה.

שגריר ישראל באוקראינה ברודסקי מודה על התמיכה | ערוץ הטלגרם של השגריר

שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי, הודה לנשיא אוקראינה זלנסקי, להנהגת המדינה, לראש עיריית קייב ולאוקראינים בכלל על הסולידריות ועל התמיכה החזקה. "יחד ננצח", מסכם השגריר.

תושבת קייב ליד דגל ישראל במרפסת ביתה, צילום: אי.פי.אי

אתמול שוחחו רה"מ בנימין נתניהו וזלנסקי בטלפון. מלשכת זלנסקי נמסר: "שוחחתי עם רה"מ נתניהו על מנת להדגיש את הסולידריות של אוקראינה עם ישראל, הסובלת ממתקפה ענקית וחסרת גבולות, ובכדי להביע את תנחומיי לקורבנות המרובים. ראש הממשלה עדכן אותי במצב הנוכחי ובפעולות שנוקטים צבא ההגנה לישראל ורשויות אכיפת החוק על מנת להדוף את המתקפה. ציינתי את שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל לבין הדיפלומטים האוקראינים בכל הנוגע להגנה על בטיחותם של אזרחים אוקראינים בישראל. דנו גם בהשלכות התקיפה על המצב הביטחוני, באזור ומחוצה לו".

כמה שעות לאחר מתקפת הפתע פרסם זלנסקי הודעה ארוכה של תמיכה בישראל, ובערב הקדיש לתמיכה בישראל את מרבית נאומו היומי לאומה, שבו הוא מעדכן על ההתפתחויות של המלחמה נגד רוסיה.

דגלי ישראל הוקרנו אמש בעוד בירות ברחבי העולם. כך נראה המשרד של ראש ממשלת בריטניה:

דגל ישראל מוקרן על רחוב דאונינג, 10, צילום: GettyImages

על בניין הנציבות האירופית בבריסל: 

בניין הנציבות האירופית, הערב (ראשון), צילום: אי.אף.פי

ובשורת מקומות נוספים, כמו מגדל איפל בפריז, בסופיה, בירת בולגריה, וטיראנה, בירת אלבניה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר