המרוץ הרפובליקני: מתחמם הקרב על המקום השני

בשני סקרים במדינת המפתח ניו המפשייר דה סנטיס צלל - רמסוואמי והיילי תפסו את מקומו • הלילה צפוי להתקיים העימות השני של המתמודדים על הכרטיס הרפובליקני לבית הלבן

העימות הרפובליקני הראשון, בחודש שעבר. צילום: רויטרס

המרוץ הרפובליקני לנשיאות צובר תאוצה: הלילה (בין רביעי לחמישי) צפוי להיערך העימות השני בהשתתפות שבעה מועמדים - ובהיעדרו של המועמד המוביל לכרטיס של המפלגה לבית הלבן, דונלד טראמפ. הנשיא לשעבר לא צפוי השתתף גם בעימות הראשון, ואם לשפוט על פי הסקרים, אין לו גם כל סיבה לעשות זאת.

טראמפ בדרום קרוליינה, השבוע, צילום: אי.פי

בממוצע הסקרים של RCP, הוא צובר 56.6% תמיכה - 42.4%(!) יותר מאשר המועמד הקרוב אליו ביותר, מושל פלורידה רון דה סנטיס. השגרירה לשעבר באו"ם, ניקי היילי, שלישית עם 5.8%. יזם הביו־טק ויווק רמסוואמי רביעי עם 5.1%.

טראמפ דוחה את ההאשמות ותוקף את ביידן | רויטרס

בעימות היו אמורים להשתתף מלבדם גם סגן הנשיא לשעבר מייק פנס (4.2%), הסנאטור טים סקוט מדרום קרוליינה (2.8%), מושל ניו ג'רזי לשעבר כריס כריסטי (2.7%) ומושל צפון דקוטה דאג ברגום (0.9%). המועמד אסא האצ'ינסון לא ישתתף בעימות משום שלא עמד בתנאי הסף של המפלגה.

מבקרים במרכז רייגן בקליפורניה, השבוע. כאן ייערך העימות, צילום: אי.אף.פי

בעוד הפער לטובת טראמפ בפסגה נשמר, בניו המפשייר - המדינה השנייה שבה ייערכו הפריימריז - יש תזוזות מעניינות באיוש המקום השני בסקרים. סקר CNN בניו המפשייר - המדינה השנייה שבה ייערכו הפריימריז - מצא כי אחרי טראמפ עם 39%, מתברג רמסוואמי עם 13%, היילי עם 12% שלישית, ואילו רון דה סנטיס רק רביעי, עם 10%. בסקר של המכון למדעי המדינה במכללת סנט אנסלם, ניו המפשייר, טראמפ מוביל עם 45%, היילי שנייה עם 15% ואילו דה סנטיס צובר 11%.

גם טראמפ, למרות היתרון הגדול שלו, עלול למצוא את עצמו בבעיה. הסיבה: שיעור התמיכה בו בניו המפשייר נמוך יותר מאשר בכלל ארה"ב, ובאופן תאורטי אם 60% המתנגדים לו או המסתייגים ממנו יתמכו במועמד חלופי, המדינה אינה בכיסו. מנגד, ההיסטוריה משחקת לטובת הנשיא לשעבר: עוד לא היה מקרה שבו מועמד המוביל בפער גדול כמו טראמפ יובס בפריימריז.

בינתיים, דה סנטיס הודיע כי ישתתף בנובמבר בעימות מול מושל קליפורניה הדמוקרטי גאווין ניוסום, ככל הנראה כחלק מניסיונותיו לעצור את היחלשותו בסקרים ולחיזוק תדמיתו השמרנית דרך המשך מאבקו בליברליות האמריקנית. מנגד, ויווק רמסוואמי המפתיע שיגר לאחרונה איום לרשויות במקסיקו. בראיון לרשת "פוקס" אמר רמסוואמי כי אם ייבחר, ארה"ב לא תחשוש לפלוש למקסיקו לצורך מאבק בקרטלי הסמים המקומיים, ששולחים את זרועותיהם מעבר לגבול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר