"'יותר מדי זמן במרכז חירום': ליאור מחפש משפחת אומנה

כבר שנה שהוא נמצא מחות לביתו, ועוד קודם לכן עבר הרבה תלאות בחייו • הוריו נפרדו, ואמו אינה מסוגלת לגדלו • המטפלות מספרות על ילד חמוד ושובה לב, שרק מחפש משפחה שתפתח עבורו את ליבה ואת ביתה

"כבר יותר מדי זמן במרכז חירום". ליאור. צילום: ארגון "אור שלום"

ליאור (שם בדוי) נמצא במרכז חירום כבר כשנה, זאת מאחר שאימו, אם יחידנית, התקשתה לתפקד בשל קשיים רבים. כעת ליאור מחפש משפחה שתוכל להעניק לו את האהבה ואת המסגרת שלהן הוא כל כך זקוק.

הוא רק בן 4 וחצי, מאזור המרכז, אבל הספיק לחוות הרבה בשנות חייו הקצרות. הוריו נפרדו זמן קצר לאחר לידתו. אימו, שגדלה בנעוריה בפנימייה, חווה קשיים מורכבים, נאלצת לעבוד שעות ארוכות ומתקשה לגדל אותו לבדה.

לאחר ניסיונות רבים להתמודד עם הקשיים פנתה האם לשירותי הרווחה בעירה וביקשה סיוע, ושם הוחלט להוציא את ליאור למרכז חירום, שבו הוא שוהה כבר שנה.

"ליאור נמצא יותר מדי זמן במרכז החירום", אומרים בארגון "אור שלום", הפועל למען ילדים ונוער בסיכון ואמון על השמת ילדי אומנה באזור המרכז ועל וליווי צמוד של משפחות האומנה. "המרכז אמור להוות פתרון בטוח ומוגן, אך זמני, עבור ילדים שהוצאו מביתם בגלל סכנה ממשית ומיידית שנשקפה לחייהם. השהות הארוכה במרכז פוגמת ביכולת השיקום שלהם".

"זקוק לסביבה תומכת" (ארכיון), צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

ילד חכם ומצחיק

בארגון "אור שלום" אומרים כי ליאור הוא ילד חמוד ושובה לב, אוהב לשחק במשחקים ומשתלב באופן תקין בסדר היום של מרכז החירום. המטפלות במרכז מספרות על ילד חכם ומצחיק המתקדם יפה. הוא אובחן על הרצף האוטיסטי וזקוק לסביבה תומכת שתעזור לו לפתח את כישוריו ותעניק לו את הטיפול שלו הוא זקוק להמשך התפתחותו. הוא בקשר עם אימו, אך זקוק בדחיפות למסגרת משפחתית שתספק מענה לצרכיו הייחודיים.

רחל איגר־לוין, מנהלת שירות לילדים ולמשפחות אומנה במשרד הרווחה והביטחון החברתי: "בימים אלה, ימי המלחמה, המהווים אתגר גדול ברמה הפרטית, המשפחתית והלאומית, יש חשיבות רבה למעטפת טיפולית מיטיבה ויציבה עבור ילדים שגורמי הטיפול והרשויות החליטו כי לתקופה מסוימת יעברו מבית הוריהם למסגרת משפחתית – משפחת אומנה. גם בתקופה מורכבת זו משפחות האומנה ברחבי הארץ מצליחות לעמוד באתגר ולספק יציבות לילדי האומנה. אנו קוראים לכל מי שרואה עצמו מתאים למשימה החשובה הזו להצטרף למערך משפחות האומנה בישראל, לתת לעוד ילדים תחושת בית ומשפחה ולהעניק להם יציבות וביטחון".

בארגון "אור שלום" פונים למשפחות המעוניינות להעניק לליאור הזדמנות לחיים חדשים ולהיות לו למשפחת אומנה, ליצור איתם קשר בטלפון 8936* או בווטסאפ 051-2400312. אפשר גם למלא פרטים באתר הארגון: https://orr-shalom.org.il/ 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר