הורים לבוגרים על הרצף האוטיסטי נגד משרד הרווחה: "מעבירים את האחריות על ילדינו לגופים חסרי ניסיון"

משרד הרווחה החל בהליכי המכרז להפעלת המרכזים התעסוקתיים על ידי גופים וארגונים שאינם חלק מאגודת אלו"ט • לטענת ההורים, הדבר יביא לפגיעה קשה בזכויות היסוד ובבריאותם של ילדיהם

מתווה הגיוס של השר יעקב מרגי מש"ס // כיכר השבת

הורים לבוגרים על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך, דורשים ממשרד הרווחה והביטחון החברתי לעצור את הליכי המכרז להפעלת המרכזים התעסוקתיים על ידי גופים וארגונים שאינם אלו"ט, ומאיימים בפניה להליכים משפטיים.

לטענת ההורים, ההחלטה של המשרד תביא לפגיעה קשה בזכויות היסוד של ילדיהם ולפגיעה ממשית בבריאותם הפיזית והנפשית. ההחלטה לצאת למאבק התקבלה לאחר שדרישתם של ההורים בשבועות האחרונים לעצור את ההליכים, לא התקבלה.

מרכזי יום ותעסוקה לבוגרים (מית"ל) הם מרכזים המיועדים לבוגרים על הרצף בתפקוד נמוך, מגיל 21 ומעלה, והם נועדו לענות על הצרכים המיוחדים בתחום השיקומי תעסוקתי של אדם על הספקטרום האוטיסטי, תוך התאמת תוכנית עבודה אישית המותאמת ליכולות, הצרכים והכישורים של כל בוגר ובוגר וזאת בליווי אנשי מקצוע בתחום האוטיזם ומטפלים פרא רפואיים.

מוסד חינוכי של אלו"ט בנגב, צילום: דודו גרינשפן

מרכזים אלה, הפרושים ברחבי הארץ ובין היתר, בירושלים, רחובות, ראשון לציון, באר שבע, גבעת ברנר ועוד, מופעלים כבר כמה שנים על ידי אגודת אלו"ט, אך כחלק מתהליכים שביצע משרד הרווחה להרחבת נותני השירותים לאנשים עם מוגבלות, הוחלט להוציא למכרז לגופים נוספים גם את מרכזי היום התעסוקתיים לבוגרים עם אוטיזם. לטענת ההורים, הגופים אליהם תועבר האחריות הם גופים הפועלים למטרות רווח והם חסרי ניסיון בעבודה עם בוגרים עם אוטיזם.

ממשרד הרווחה והביטחון החברתי נמסר בתגובה: "המרכזים התעסוקתיים לאוטיסטים פועלים מתוקף מכרז של משרד הרווחה. המכרז האחרון נעשה לפי כל כללי חוק חובת המכרזים. במכרז זכו גופים שונים אשר נבחנו לעומק תוך שמירה על סטנדרטים מקצועיים גבוהים ובחינת ניסיונם בטיפול באנשים עם מוגבלות. עמותת אלו"ט, ניגשה למכרז כמו שאר הגופים, אך לא זכתה. המרכזים נמצאים בפיקוח משרד הרווחה אשר מוודא ומבטיח טיפול מקצועי, בהתאם לנהלי המשרד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר