לאחר שעשרות נהגים דיווחו על מחלה: שיבושים ברכבת ישראל

החוסר בנהגים הביא למצב של איחורים בזמני הרכבות • גורם ברכבת ישראל חושד כי מדובר בדיווחי סרק, וכי אלה מגיעים על רקע סכסוך עם נהגים שעתידים לנהוג בקווי הרכבת החשמלית החדשה • בוועד הכחישו: "גל התחלואה לא פוסח על עובדי הרכבת"

רכבת ישראל

פייק מחלה או הקורונה מכה גם בעובדי רכבת ישראל? קרב גרסאות: מזה יומיים שעשרות נהגי רכבות מדווחים על מחלה שתקפה אותם, דבר שמשבש את פעילות הקווים, בדגש על קווי ירושלים, תל אביב והדרום – מה שמוביל לאיחורים של רכבות.

הדיווחים החלו מוקדם יותר השבוע, עם עלייה שנרשמה שלשום (שלישי) ואתמול. רק הבוקר, לדוגמה, דיווחו 28 נהגים, חלקם הגדול מתחנת לוד, כי הם אינם חשים בטוב. לפי גורם ברכבת ישראל, יש חשד לפיו מדובר בדיווחים שקריים, זאת בשל סכסוך לכאורה שהחל השבוע עם נהגים שעתידים לנהוג בקווי הרכבת החשמלית החדשה. רבים מהנהגים שדיווחו כי הם לא חשים טוב הם נהגים שאמורים להסיע רכבות חשמליות בקו הרצליה-ירושלים. נציגי הנהגים טוענים בתוקף כי מדובר על מחלה ועל עלייה בתחלואה, ולא על עיצומים.

כמו כן, נהגים הדגישו כי העובדה שוועד הרכבת משבית בשבוע האחרון את בית הספר להכשרת נהגים אינה קשורה למחלה. השבתה זו כבר גרמה לבעיות בהפעלת הקו החשמלי מראשון לציון להרצליה, שתדירותן נפגעה.

ראוי לציין כי מזה יותר משבוע, עם כניסת סידור העבודה החדש לרכבת, עתר ועד עובדי הרכבת בשיתוף ההסתדרות לבית הדין לעבודה, בבקשה שיגרום להחזרת המצב לקדמותו, בטענה לפגיעה בעובדים. לטענתם, סידור העבודה החדש גורם לנהגים לנהוג בפועל למשך זמן רב יותר. בעתירה נטען גם כי הנהגים לא קיבלו הדרכה מספקת על הרכבות החשמליות.

"דיווחים שקריים". רציף תחנת תל אביב סבידור מרכז // הדמיה: דוברות רכבת ישראל,

הסידור החדש קובע כי נהג ינהג מספר שעות, ואז יישב בכוננות – וזו תיצור משמרת משולבת בת כתשע שעות, במקום שעות עבודה במשמרות נפרדות.

בהנהלת הרכבת ציינו כי כל הנהגים עברו הכשרה ונסיעות מבחן. בית הדין טרם מסר החלטתו.

בשל התגברות התחלואה בקרב הנהגים, רכבות בקו הרצליה-ירושלים יצחק נבון ייסעו בין תחנות תל אביב סבידור מרכז וירושלים יצחק נבון, מבלי לעצור בתחנות תל אביב והרצליה. הנוסעים בקו המעוניינים להגיע אל או מתחנות אלה, יבצעו החלפת רכבות בתחנת תל אביב סבידור מרכז.

שינוי נוסף יתבטא ברכבות בקו ראשון לציון משה דיין-הרצליה, כשאלה יופעלו בשעות הערב במתכונת של שתי רכבות מדי שעה, במקום ארבע רכבות מדי שעה.

מוועד העובדים נמסר בתגובה לפרסומים: "לצערנו גל התחלואה שפוקד את הארץ והעולם, לא פוסח על עובדי הרכבת. בניגוד לפרסומים, אתמול בלילה והיום בבוקר תשעה נהגים בסה"כ, מתוך 400, הודיעו על מחלה/ בידוד. בכל מקרה, לא מדובר על צעדים ארגוניים. יחד עם זאת, לא מפתיע שהנהלת הרכבת מסלפת את המציאות ומטיחה האשמות חסרות שחר בוועד העובדים, כדי לחפות על הכשלים שלה ועל העובדה שהיא לא נערכה כראוי למחסור בכוח אדם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר