הסתיים הליך המכרז להפעלת שני קווי הרכבת הקלה – הירוק והסגול – במטרופולין תל אביב.
חברת נת"ע הודיעה היום (רביעי) כי חברת "אגד החזקות בע"מ" נבחרה להפעיל את הקווים לתקופה של 10 שנים, עם אפשרות להארכה של עד 10 שנים נוספות.
במכרז התמודדו שש קבוצות, שכללו חברות תחבורה ציבורית ישראליות לצד מפעילים בינלאומיים. בין המתמודדות היו "נתיב אקספרס" ו"סופרבוס", "דן" בשיתוף Marfina הספרדית, "מטרופולין" עם CCECC הסינית, "שפיר" ו-CAF הספרדית, וכן "אלקטרה אפיקים" ו"אגד".
חברת "אגד החזקות", שזכתה במכרז, תהיה אחראית על תפעול הרכבות, ניהול מרכזי השירות לציבור, הפעלת ארבע תחנות תת-קרקעיות שישרתו את הקו הירוק, תפעול מרכזי השליטה והבקרה ועוד. המכרז, שנחשב לאחד הגדולים והמורכבים בתחום התחבורה הציבורית בישראל, מעיד על האמון שניתן במערכת הרכבות הקלות שמקימה נת"ע יחד עם משרד התחבורה.
הקו הירוק, שאורכו 39 ק"מ וכולל 62 תחנות, צפוי לפעול באופן חלקי כבר ב-2028, כאשר מקטעו הדרומי יופעל מראשון לציון דרך חולון ועד לתחנת לוינסקי בתל אביב. בעתיד, הקו יתחבר להרצליה בצפון ויכלול נסיעה בתדירות של כל 4 דקות, עם כ-275 אלף נוסעים ביום.
הקו הסגול, באורך 29 ק"מ ועם 46 תחנות, יעבור דרך שמונה רשויות מקומיות, בהן תל אביב, גבעתיים, רמת גן וקריית אונו. הקו, שצפוי להוביל כ-256 אלף נוסעים ביום, נמצא בשלבי עבודות מתקדמים בתל אביב, לרבות הנחת מסילות ברחובות אלנבי, בן יהודה וארלוזורוב.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, ציינה כי סיום המכרז ובחירת "אגד" כמפעילה מהווים שלב חשוב לקראת הפעלת רשת הרכבות הקלות. מנכ"ל נת"ע, איתמר בן מאיר, בירך על הבחירה וציין כי מדובר בצעד משמעותי נוסף במאמץ לצמצום הגודש התחבורתי בגוש דן.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו