האוטובוס איחר? הנהג לא עצר בתחנה? יש בעיה במסלול? כעת ניתן לדווח על התקלה בזמן חיפוש המסלול ותיקוף הנסיעה. הנתונים יעובדו ויוצגו על גבי האפליקציה כך שהקווים ידורגו גם בהתאם לחווית השימוש של הנוסעים.
BetterBus, הפיצ׳ר הייחודי שנועד לעשות שינוי בתחבורה הציבורית בישראל מלמטה, מופעל באמצעות אפליקציית הופאון הושק וזו הפעם הראשונה שבה הקול של הנוסעים בתחבורה הציבורית נשמע באמת ומשתקף על גבי האפליקציה. כעת, יחד עם מסעדות, מלונות ובעלי מקצוע, גם את קווי התחבורה הציבורית בהם אנו נוסעים ניתן יהיה לדרג בנוחות. נוסעים שיעשו שימוש בפיצ'ר יוכלו לדווח בזמן אמת, ברגעי ההמתנה בתחנה ובזמן הנסיעה על תקלות ובעיות בתחבורה הציבורית - והכל בקליק אחד ובלחיצת כפתור.
הפעלת פיצ'ר BetterBus באפליקציית Hopon
הפרויקט בוצע במימון הקרן לתובענות ייצוגיות במשרד המשפטים. זאת, לאחר זכייה של ארגון 15 דקות בקול קורא שנושא במיזמים בתחום התחבורה הציבורית.
כיום, משרד התחבורה מוציא דוחות חצי שנתיים בנושא, אך הם לא מבוססים על חווית הנוסע אלא על נתונים יבשים בלבד, אחת לחצי שנה. גם במכרזים של משרד התחבורה מול החברות המפעילות, מדד איכות השירות לא מקבל מספיק נקודות ולא מוגדר בצורה מספקת. כך נוצר מצב שבו חברות שלא עומדות בתנאי המרכז, בולטות בנתוני אי ביצוע גבוהים שלהן ולא מספקות חווית שירות טובה, זוכות בכל זאת במרכז.
כעת המצב משתנה, ומתוך הפיצ׳ר הייחודי אנחנו נפיק דוחות ששמים את איכות השירות במרכז, בהתבסס על דיווחי נוסעים ועל נתוני ביצוע - שיפורסמו לציבור ויישלחו למשרד התחבורה, ולכל גורמי המפתח בתחום. מתוך דוחות אלו יהיה ניתן לאתר קווים בעייתים, ידורגו המפעילות ומסלולי הנסיעה - כך שהנוסע הוא זה שמשפיע, מדרג, קובע ומשנה את המציאות בשטח.
כפי שציינו, הנוסע גם משפיע על חווית הנסיעה של נוסעים אחרים, כשבשלב השני דירוג הנוסעים יופיע על גבי האפליקציה ויסייע לנוסע הפשוט לבחור את המסלול הנסיעה הטוב ביותר לא רק בהתאם לזמן אלא גם בהתאם לאיכות הקו ונתוני הביצוע שלו. כמו כן, המידע יועבר גם לרשויות מקומיות נבחרות שיוכלו לקבל דיווחים של נוסעים בשטחן ולקחת אחריות גם הן על איכות התחבורה הציבורית בשטח העיר ולפעול מול משרד התחבורה בהתאם לחוויית הנוסעים והתושבים, ולקבל את ההחלטות המדויקות ביותר על בסיס הנעשה בשטח ובזמן אמת.
מנכ״לית 15 דקות, סיון שמואלוביץ׳: ״אנחנו מביאים מהפכה לתחום התחבורה הציבורית! מעכשיו הנוסעים יוכלו לדווח על הבעיות בעצמם בזמן אמת ולדרג את חווית הנסיעה שלהם. המטרה היא ברורה - להביא את השינוי מלמטה ולשים את חווית הנוסעים בראש במרכז - כך שדעת הנוסעים משפיעה על הרגלי הנסיעה של נוסעים אחרים. כיום, מכרזי משרד התחבורה לא מעניקים חשיבות מספקת לחווית הנוסע - אנחנו הולכים לשנות את זה. שיתוף הפעולה עם אפליקציית הופאון הוא גם חדשני, גם יעיל וגם פשוט. ואנחנו ב-15 דקות נעשה הכל כדי שהתלונות יהפכו מתסכול לעשייה - לטובת כולנו."
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו