ראש עיריית חיפה שוקל לחסום באופן יזום את הכניסה למנהרות הכרמל. הגיב בזעם על החלטת מפעילי מנהרות הכרמל להעלות שוב את תעריף הנסיעה במנהרות ולבטל את ההנחה שניתנה עד כה למנויים.
"הנהלת מנהרות הכרמל ממשיכה בצורה מקוממת להעלות תעריפים ולהכביד על כיסם של תושבי העיר שנזקקים לשירות כביש האגרה הזה", אמר ראש עיריית חיפה.
"בהנחייתי, עתרה העירייה נגד הנהלת מנהרות הכרמל ומשרד התחבורה. עד שתתקבל החלטה של בית המשפט, ואין לי ספק שהשופטים יצדיקו את הטענות שלנו ויזדהו עם מצוקת הנוסעים, אנחנו בוחנים דרכים אחרות לפעול נגד הגזירה. בין היתר אני בוחן את האפשרות לחסום באמצעות משאיות עירייה את הכניסה למנהרות ולשבש את פעילותן. אולי ככה הנהלת המנהרות תצא מאטימותה ותקשיב לרחשי הציבור".
בעירייה הוסיפו: "השבוע אנחנו מוציאים מכתב מטעם השירות המשפטי נגד ההחלטה החד צדדית להעלות את התעריפים. בחודש יולי, לפני כחצי שנה, פנה ראש עיריית חיפה, יונה יהב, לשרת התחבורה, מירי רגב, לפעול לביטול התשלום לנסיעה במנהרות הכרמל".
"מנהרות הכרמל הוקמו במטרה להפחית את עומסי התנועה בכבישי העיר ועל-ידי כך להגביר את הבטיחות בדרכים ולהפחית את רמת זיהום האוויר. ואולם, מחירי הנסיעה המופרכים, אשר מאמירים בכל רבעון, הופכים את הנסיעה בהם ללוקסוס השמור לעשירים בלבד", טען אז יהב.
לדבריו, זה "לא ייתכן שמדינת ישראל תנקוט איפה ואיפה, ותפלה לרעה את תושבי חיפה, הנדרשים לשלם בעבור שירות, הניתן בערים אחרות בארץ, בחינם". דרישת עיריית חיפה, יש לציין, מבוססת על העובדה שבירושלים למשל יש כביש דומה (כביש 11), שבו הנסיעה היא ללא תשלום.
ממנהרות הכרמל נמסר בתגובה: "עדכון התעריפים הוא כתוצאה מסיומו של ההסכם לסבסוד תעריפי הנסיעה למנויים פרטיים וסירוב המדינה להארכת ההסכם, וכן כתוצאה מהעלאת שיעור המע"מ ועליית המדד, על פי הסכם הזיכיון עם המדינה, המשפיעים על כלל הציבור בישראל. נמשיך להעמיד את שרותינו ואת המנהרות לרווחת כלל הנהגים לרבות תושבי חיפה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו