היסטוריה: הושלם תכנון המטרו בגוש דן - פרויקט התשתית הגדול והמורכב ביותר בישראל

המקטע האחרון בפרויקט המטרו של גוש דן - M1 צפון, אושר פה אחד בוועדה לתשתיות לאומיות • הוא כולל 150 ק"מ של מנהרות תת-קרקעיות ו-109 תחנות • יו"ר מטה התכנון הלאומי, הרב נתן אלנתן: "ישפר משמעותית את חיי מיליוני תושבים"

המטרו בתל אביב (ארכיון). צילום: גדעון מרקוביץ'

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), אישרה היום (שני) פה אחד את המקטע האחרון בפרויקט המטרו של גוש דן - M1 צפון . בכך הושלם התכנון של פרויקט התחבורה הגדול והמורכב ביותר במדינת ישראל, הכולל 150 ק"מ של מנהרות תת-קרקעיות ו-109 תחנות.

שנה לרכבת הקלה בגוש דן (24.07.24) // משה בן שמחון

מערכת המטרו צפויה לייצר כ- 450 מיליון נסיעות בשנה (כ-2 מיליון נוסעים ביום). כעת, עם אישור המקטע האחרון, יחל שלב התכנון המפורט של כלל מערכת המטרו. לאחר האישור היום, חברת נת"ע תתחיל תיאום עם רשות הרישוי הארצית במינהל התכנון לטובת הוצאת היתרים הן עבור עבודות מוקדמות לקידום זמינות והן לטובת העתקת תשתיות.

אורך מקטע M1 צפון כ-28 ק"מ, והוא יחבר את כפר סבא ורעננה למרכז המטרופולין, דרך הרצליה, הוד השרון ורמת השרון. לאורך המקטע מתוכננות 20 תחנות, והוא יאפשר גישה מהירה ונוחה למרכזי התעסוקה, התרבות והפנאי במרכז גוש דן, ובכך להקל משמעותית על עומסי התנועה באזור.

מפת תכנון המטרו בגוש דן, צילום: הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל)

מערכת המטרו תצטרף למערכת הרכבת הקלה בגוש דן, הכוללת את הקו האדום שכבר פועל בהצלחה, ואת קווי הרכבת הקלה הנוספים הנמצאים כעת בשלבי ביצוע. הוועדה, שבחנה את התוכנית ואת ההשגות שהוגשו לה, קיבלה החלטה לאשר את התוואי המוצע, תוך ביצוע מספר עדכונים, לרבות צמצום הריסת מבנים, צמצום ושינוי מיקום של אתרי התארגנות, וזאת על מנת להקטין ככל הניתן את הפגיעה בקניין.

הרכבת הקלה בת"א, צילום: קוקו

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הות"ל, הרב נתן אלנתן: "מדובר ביום היסטורי למדינת ישראל. מדינת ישראל מצטרפת לשורה של מדינות עם מערכת הסעת המונים איכותית. מערכת המטרו של גוש דן תשנה את פני המטרופולין ותשפר משמעותית את חיי מיליוני תושבים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר