ועדת חוץ וביטחון של הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון חשוב בנושא הפעלת רכבת שדרות לכיוון צפון, יוזמה של תנועת "עתיד לעוטף" בשיתוף עם חבר הכנסת שלום דנינו. הדיון עסק באתגרים הרבים שניצבים בפני תושבי עוטף עזה מאז הפסקת פעילות הרכבת, והשפעתם של קשיים אלה על השיקום הכלכלי והחברתי של האזור.
בדיון השתתפו נציגים מהעוטף, בהם אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, יוסי קרן, מ"מ ראש מועצת שער הנגב, המכללה האקדמית ספיר ופורום עוטף ישראל. כמו כן, נכחו אהד כהן, מנכ"ל תנועת "עתיד לעוטף" ואלעד כהן, פעיל בתנועה, שסיפרו על ההתמודדות היומיומית של תושבי העוטף עם ההשלכות של היעדר תחבורה ציבורית נגישה.
המשתתפים הציגו תמונה קשה של פגיעות אישיות, כלכליות ורפואיות, שנגרמות לתושבים כתוצאה מהפסקת השירות הרכבתי. כמו כן, הדגישו כי תושבי העוטף לא יסתפקו בפתרונות זמניים של מיגון רכבת, שתהפוך למטרה טרוריסטית במידה ותופעל מחדש ודרשו פתרון ארוך טווח וכולל שיביא לשיקום של האזור כולו.
אהד כהן, מנכ"ל "עתיד לעוטף", אמר בדיון: "מיגון רכבת זה לא פתרון ביטחוני. אחרי שנה וחודש אף אחד לא טרח להסביר למה הרכבת לא פועלת. פתיחת הרכבת היא הצעד הראשון בשיקום האמון של התושבים. איך אתם אומרים לנו שחזרנו לביתנו ושיש ביטחון, אבל הרכבת לא פועלת בעוטף?"
אלעד כהן, פעיל בתנועה, הוסיף: "ההורים שלי לא מצליחים להגיע אלינו, הם לא רואים את הנכדים ואני בקושי רואה את הילדים. אין מספיק מקומות עבודה בשדרות, ואני לא הגעתי לשדרות כדי להתלונן – אני כאן כדי לשנות. אנחנו צריכים את ההייטק בשדרות, אבל עד שזה יקרה, אני צריך גישה לרכבת כדי להגיע למרכז."
המשתתפים בדיון הצהירו כי החזרת הרכבת היא הכרחית לשיקום הכלכלה המקומית ולהחזרת התקווה לתושבים.