אלפי נהגים עמדו אמש (רביעי) בפקקי ענק בתל אביב והסביבה, זאת בעקבות תאונה שאירעה באזור צומת יגאל אלון ודרך השלום בעיר. הנוסעים, בתחבורה הציבורית וברכבים הפרטיים כאחד הביעו ברשתות את זעמם : "אני בוכה דמעות פשוטו כמשמעו", כתב אחד הנהגים ב-X.
הפקקים, ששיתקו את הדרכים וגרמו לכך שנסיעה בתוך מרכז העיר נמשכה יותר משעה העלו מחדש את סוגיית השימוש ברכב פרטי במרכזי הערים - שמתועדף על פני קידום תחבורה ציבורית יעילה ומערכות הסעת המונים שיכולות לשמש עשרות ואף מאות בני אדם בבת אחת - במקום שיסעו בנפרד במכוניותיהם.
קבל מבט מלמעלה על מה שעברת pic.twitter.com/y7fIxDy4fe
— משה אדרי (@arielhadar) October 30, 2024
למה מערכת הסעת המונים נדרשת בגוש דן כמו אוויר לנשימה?", נכתב בחשבון ה-X של הארגון "תחבורה בדרך שלנו". "למה תאונה 'סטנדרטית' בכביש ליד רכבת השלום שיתקה הערב למשך שעות את כל האיזור - פקקים לאורך קילומטרים מכל כיוון, השפיעה על חצי מתנועת האוטובוסים של כל גוש דן ויצרה כאוס שלא נראה כמותו מזמן״.
למה מערכת הסעת המונים נדרשת בגוש דן כמו אוויר לנשימה? תאונה "סטנדרטית" בכביש ליד רכבת השלום שיתקה הערב למשך שעות את כל האיזור - פקקים לאורך קילומטרים מכל כיוון, השפיעה על חצי מתנועת האוטובוסים של *כל גוש דן* ויצרה כאוס שלא נראה כמותו מזמן.#פידתחבורה pic.twitter.com/xqxggXQ4pa
— תחבורה בדרך שלנו (@tachbura) October 30, 2024
״קוראים לזה קריסת תשתיות״, כתב גולש נוסף. ״אני בשכונה שלי בגבול גבעתיים רמת גן איפה שכל יום מרימים מלא בניינים רואה פקקים מטורפים כי אין תחבורה ציבורית. תרקדו״
קוראים לזה קריסת תשתיות.
— Childish lion (@Childish_lion) October 30, 2024
אני בשכונה שלי בגבול גבעתיים רמת גן איפה שכל יום מרימים מלא בניינים רואה פקקים מטורפים כי אין תחבורה ציבורית.
תרקדו https://t.co/q1nunwxeYL
היזם ובנו של ראש הממשלה לשעבר שאול אולמרט הפנה אצבע מאשימה לשרת התחבורה. ״אורכו של קטע הכביש הזה לאורך דרך השלום בתל אביב הוא 1.1 ק״מ״, כתב. ״נהגתי אותו עכשיו ב-97 דקות. למה הייתי תקוע שם כל כך הרבה זמן לצד מאות נהגים אחרים? בעיקר כי מירי רגב הייתה נורא עסוקה בלערוך טקסי ליקוק לבוס האפס שלה במקום לעבוד. תקופה של נס, עוד קווים לדמותה״.
"פקקי ענק כמו שראינו אתמול הם תוצאה ישירה של העדר עדיפות לתחבורה הציבורית" אמרה ל"ישראל היום" תמר קינן, יו"ר ארגון "תחבורה היום ומחר". "נתיבים בלעדיים לתחבורה הציבורית ועדיפות ברמזורים לאוטובוסים בכל רשת הרחובות, הם חיוניים לערים בישראל שהולכות ונהיות צפופות יותר ויותר".
"המצב הנוכחי שמרבית האוטובוסים תקועים בפקקים לא מאפשר למשוך אנשים להשתמש בתחבורה ציבורית. התוצאה ברורה - פגיעה בכלכלה ובאיכות החיים של כולנו. והעניין הוא שאין צורך בהכרח בהשקעות עתק בתשתיות. הקצאת נתיבים לתח"צ יכולה להתבצע באמצעים דלי תקציב. כל עוד המדיניות הנוכחית תימשך, אנו רק נסבול יותר מהפקקים", הוסיפה.
אורכו של קטע הכביש הזה לאורך דרך השלום בתל אביב הוא 1.1 ק״מ. נהגתי אותו עכשיו ב-97 דקות. למה הייתי תקוע שם כל כך הרבה זמן לצד מאות נהגים אחרים? בעיקר כי @regev_miri הייתה נורא עסוקה בלערוך טקסי ליקוק לבוס האפס שלה במקום לעבוד. תקופה של נס, עוד קווים לדמותה pic.twitter.com/spOMFCedkG
— Shaul Olmert (@shaulmert) October 30, 2024
מקס מורוגובסקי, יו"ר עמותת "תחבורה בדרך שלנו" מסר: "הכאוס שנוצר הערב בתל אביב, ושיתק את התנועה לשעות, מוכיח פעם נוספת שמערכת הסעת המונים דרושה לגוש דן כמו אוויר לנשימה. לא יתכן כי חצי מתנועת האוטובוסים במרחב תשותק בגלל תאונה סטנדרטית בין כלי רכב פרטיים. מי שנסע ברכבת הקלה או ברכבת ישראל לא הושפע מהאירוע, ולא בכדי".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו