השדרוג שיהפוך את אחד הכבישים המסוכנים בארץ לבטוח יותר

החלו העבודות להקמת עמודי תאורה באחד המקטעים המסוכנים ביותר • הפרויקט צפוי להקטין את מספר תאונות הדרכים ולהגביר את תחושת הביטחון של הנהגים.

רכב בכביש החוף. צילום: גדעון מרקוביץ'

העבודות החלו: אחד ממקטעי הכביש המסוכנים ביותר בצפון עובר שינוי מהותי. לאחר שנים של דרישות וביקורות מצד תושבי האזור, החלו העבודות להצבת עמודי תאורה לאורך המקטע בכביש 2 שבין חדרה לחיפה, אזור הידוע במספר תאונות הדרכים שבו.

בימים האחרונים, חברת 'נתיבי ישראל' החלה בהכנת תוכנית עבודה להצבת עמודי תאורה, ובמקביל, חברת "אלקטרה" מבצעת עבודות מדידה בשטח. הפרויקט נועד לשפר את הבטיחות בכביש ולצמצם את מספר תאונות הדרכים במקטע זה.

תאונה (ארכיון), צילום: דוברות מד"א

המהלך התחיל בעקבות פניית ראש עיריית חיפה, יונה יהב, לשרת התחבורה לפני מספר חודשים. יהב כתב במכתבו כי "מקטע כביש זה הוא בבחינת 'פצצה מתקתקת', שעלולה לעלות בחיי אדם". הוא אף איים לפנות לבית המשפט אם לא תענה בקשתו.

בעקבות הפנייה, מנכ"ל חברת 'נתיבי ישראל', ניסים פרץ, נענה לדרישה, והודיע כי יש בכוונתו להוציא לפועל את הפרויקט בהקדם האפשרי.

יונה יהב מסר בתגובה לתחילת העבודות: "אני מודה לחברת 'נתיבי ישראל' על שיתוף הפעולה לקידום הפרויקט, שמשמעותו העיקרית היא הצלת חיי אדם". עוד הוסיף כי הצבת התאורה תשפר באופן ניכר את תחושת הביטחון האישי של הנוסעים בכביש זה.

ניסים פרץ, מנכ"ל 'נתיבי ישראל', הוסיף כי "המקטע המדובר הוגדר כמוקד סיכון שבו אנשים נהרגו ונפצעו. מלחמתו של ראש העיר לאורך השנים להארת הכביש הייתה מוצדקת, ואנחנו פועלים לקידום הפרויקט ביתר שאת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר