באורך של 1.5 ק"מ: פרויקט המנהרות שייקצר את זמני הכניסה לירושלים

מנהרות ידין יפתחו מכיוון ירושלים למעלה אדומים • חלקו הראשון הכולל שתי מנהרות לכיוון פסגת זאב נפתח כבר ב-2023 • מנכ"ל משרד התחבורה: "כך מחזקים את הקשר בין המרכז לפריפריה"

הדמיית המנהרות בירושלים לכיוון מעלה אדומים // באדיבות חברת מוריה

משרד התחבורה ועיריית ירושלים הודיעו היום (חמישי) על פתיחתן הקרובה של מנהרות ידין לכיוון מעלה אדומים. המנהרות, באורך של כ-1.5 קילומטרים כל אחת ועם שני נתיבים לכל כיוון, צפויות להקל משמעותית על עומסי התנועה בכניסה הצפונית לירושלים ולשפר את הנגישות למעלה אדומים, ים המלח ויישובי בנימין.

הדמיית המנהרות בירושלים לכיוון מעלה אדומים, צילום: באדיבות חברת מוריה

פתיחת המנהרות מסמנת את השלמת פרויקט ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית, שכולל ארבע מנהרות באורך כולל של 4.4 קילומטרים. חלקו הראשון של הפרויקט, הכולל שתי מנהרות לכיוון פסגת זאב, נפתח כבר ב-2023.

"השלמת פרויקט המנהרות בגבעה הצרפתית היא צעד חשוב בשדרוג הכניסה לעיר מכיוון צפון מזרח וחיזוק החיבור בין ירושלים לשכנותיה ממזרח", אמרה שרת התחבורה מירי רגב. 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "נמשיך לקדם את מיזמי התחבורה בעיר ירושלים, אשר מציעים מגוון אפשרויות נוחות, נגישות ומהירות, ומציבים אותה בשורה אחת עם ערים מובילות בעולם".

הפרויקט כלל גם הרחבת ציר יגאל ידין (כביש 1), צילום: חברת מוריה

הפרויקט, שבוצע על ידי חברת מוריה, כלל גם הרחבת ציר יגאל ידין (כביש 1), שדרוג תשתיות ופיתוח נופי. בסמוך למנהרות נפתח לפני כשנה חניון "חנה וסע" עם כאלף מקומות חניה, המשתלב עם קו הרכבת הקלה העובר בצומת.

מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "כך אנו מחזקים את הקשר בין המרכז לפריפריה, ומעניקים הזדמנויות שוות לתושבים בכל רחבי המטרופולין הרחב והצומח של ירושלים."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר