חברת תבל, מפעילת הקו האדום של הרכבת הקלה, ערכה לאחרונה סקר בנושא שביעות הרצון של הציבור ביחס לפעולת הרכבת וזאת בעקבות שנה לפעילות הרכבת.
בתשובות על שאלות הסקר התברר שכ-40% מהציבור העידו שבזכות הרכבת הקלה, מספר השעות שלהם ברכב הפרטי הצטמצם. כמו כן 93% מהנוסעים הביעו שביעות רצון מהשימוש בקו. למעשה התברר בסקר כי הקו שינה את הרגלי הנסיעה של התושבים הגרים בסמוך אליה.
מהסקר עלה עוד כי 53% מהנשאלים העידו שהם משתמשים כעת בתחבורה הציבורית יותר מבעבר. בקרב אלה הגרים סמוך לתחנות הרכבת הקלה, 64% העידו על כך. עוד עלה, ש67% מהנשאלים טענו כי יעדיפו להשתמש בתחבורה הציבורית על פני רכב. בקרב הגרים סמוך לרכבת הקלה, עולה המספר ל-74%. הרכבת הקלה גם הצליחה לצמצם את השימוש ברכב: 38% מהנשאלים העידו כי בזכות הרכבת הקלה, מספר השעות שלהם ברכב הפרטי הצטמצם משמעותית. בקרב הגרים סמוך לרכבת הקלה, 51% מהנשאלים העידו על כך.
11% מהנשאלים ענו שהם משתמשים ברכבת הקלה כל יום, 17% מהם משתמשים בה עד 3 פעמים בשבוע, ו-23% מהם משתמשים בה מספר פעמים בחודש. בין הגרים סמוך לתחנות המספרים עולים ל-15% בכל יום, 22% עד 3 פעמים בשבוע ו-33% המשתמשים בה מספר פעמים בחודש.
עמירם אוחיון, מנכ"ל תבל מקבוצת אגד: "חברת תבל, המפעילה את הקו האדום גאה בביצועי הקו בשנת ההפעלה הראשונה למרות המצב הביטחוני ואתגרים טכנולוגיים שליוו אותנו בשנה זו. 93% מהנוסעים שלנו הביעו שביעות רצון גבוהה מהשימוש ברכבת הקלה, כמו כן 54% מהנוסעים העידו כי הם משתמשים בתחבורה ציבורית יותר מבעבר, וקרוב ל-40% מהמשתמשים צמצמו משמעותית את מספר השעות שהם מבלים ברכב הפרטי מאז השקת הקו.
באמצעות שיתוף הפעולה הפורה עם משרד התחבורה ועם נת"ע הצלחנו לצמצם את זמני הנסיעה של הרכבת בין התחנות, ואנו ממשיכים לפעול להורדת זמני הנסיעה והעלאת פרופיל המהירות בעיקר בתוואי הדרומי של הקו".
בנוסף לסקר על שביעות הרצון מפעילות הרכבת הקלה, נמסר היום במסיבת עיתונאים עם השרה מירי רגב כי התחנות העמוסות ביותר בנוסעים הן התחנות התת קרקעיות ( 61% בתת"ק) והמובילות בינהן:
תחנת אלנבי – 1,788,212 נוסעים בשנה, תחנת יהודית – 1,761,673 נוסעים בשנה, תחנת בן גוריון – 1,700,655 נוסעים בשנה. כמו כן העיר תל אביב מובילה בתיקופים עם 46% מכלל הנסיעות.
משך הנסיעה מקצה לקצה התקצר מ- 96 דקות ל- 73, בעקבות סנכרון רמזורים, ייעול העצירות וניסיון הנהגים.
עוד נמסר כי מבחינת אירועי בטיחות לא התחולל אירוע אחד שנגרם עקב אשמת נהג הרכבת. כמו כן היו רק כ15 אירועי בטיחות: 5 התנגשויות בהולכי רגל ו10 התנגשויות עם רכב או אופניים כאשר רוב התאונות הסתיימו בפגיעה קלה בלבד.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "היום, בצל המלחמה, אנו מבינים יותר מתמיד את חשיבותן של התשתיות התחבורתיות בים, באוויר וביבשה. למרות המלחמה, התקדמנו בשנה האחרונה עם עבודות הקו הירוק ועבודות הקו הסגול".