מנכ"ל רכבת ישראל: הגשר מעל כביש 1 יושלם בספטמבר - אין סכנה לנהגים

הוועדה לביקרת המדינה קיימה דיון בהשתתפות אנשי מקצוע בבטיחות הגשר שנבנה לאורך ציר 431 באזור מודיעין • יו"ר הוועדה, מיקי לוי, החליט להשהות את הפנייה למבקר המדינה

העבודות בגשר ענבה. צילום: יהונתן שאול

מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה, דחה בדיון שנערך היום (שלישי) בוועדה לביקורת המדינה את הטענות כי הגשר שנבנה מעל כביש 1 לאורך ציר 431 באזור מודיעין אינו יציב ומסכן את הנהגים בכביש.

החשש בקרב נהגים שנוהגים לנסוע באזור נוצר בין השאר עקב העיכובים הרבים בהשלמת הגשר. לדיון הוזמנו מלבד מנכ"ל הרכבת גם נציגי המשטרה וחברת הבטיחות המלווה את הפרויקט. 

יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי לוי, ששקל פנייה  למבקר המדינה בנושא, החליט בתום הדיון לדחות על ההצבעה על כך, תוך שהוא מדגיש כי הוועדה תמשיך לעקוב אחר התקדמות הפרויקט ותדרוש תשובות מקצועיות לכל מה שעלה בדיון מבחינת לוחות הזמנים.

הדיון בוועדה לביקורת המדינה, צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מנכ״ל רכבת ישראל, שיקו זנה אמר בדיון: ״אני אומר בצורה ברורה, לא הייתה בעיה בטיחותית בעבודות לחיבור הגשר במסילת 431, אין כיום בעיה בטיחותית, ולא תהיה בעתיד. בוצעו עשרות פגישות עבודה כהכנה לקראת העבודות, ובשום שלב לא היו חששות ובעיות בטיחותיות שהועלו על ידי אף גורם מהגורמים המבצעים. הכביש בטוח לנסיעת הנהגים, ובימים אלו עומלים על חיבור הגשר. העבודות לחיבור יסתיימו בסוף חודש ספטמבר".

מנכ"ל הרכבת הוסיף ואמר "צר לי כי סיבות לא ענייניות הביאו גורמים כאלו ואחרים להוציא אמירות חסרות בסיס שיצרו כותרות תקשורתיות שאינן מחוברות למציאות בשטח״.

ולדימיר סימון, מנהל פרויקטים במשרד התחבורה הסביר את העיכובים בסיום בניית הגשר ואמר: "כל הפרויקטים כיום יש פגיעה בלוחות הזמנים נוכח המלחמה בשל סוגיית כ"א. נערכו לא מעט דיונים ונעשתה עבודה מעמיקה לגבי אופן סגירת הגשר והחלופות לסגירה, פתרונות חלופיים לתנועה. במכלול שיקולים, כולל שיקולים איכותניים, התקבלה החלטה מושכלת שמתבססת על מדיניות ומקצועיות לסגור את כביש מספר 1 לפרקי זמן קצובים בלילות בדגש על הפרעה מינימלית והצגת חלופה לאזרחים".

נצ"מ ישראל עיני, מפקד מתנ"א מרכז ציין כי "אנחנו בעבודת מטה סדורה החל ממחצית 2023 מול כל הגופים, כדי למזער את הנזקים בביטחון הציבור. מונה צוות באגף תנועה כדי לבדוק ולפקח. לאורך כל הדרך נצמדנו לסעיפים לפקודת המשטרה על מנת למנוע את הפגיעה בציבור. כך שברגע שהסתיימה העבודה בכל יום, ביצענו הערכה סודרה וחיתוכי מצב כדי לוודא האם יש פערים. החיתוכי מצב נעשו באופן תדיר בכל מס' שעות, והפגיעה היתה מינימלית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר