היכונו לפקקים: כביש 1 ייחסם לתנועה במהלך השבוע | כל הפרטים

כביש 1 ייחסם לתנועה במהלך השבוע במחלף ענבה בשל עבודות לבניית גשר הרכבת • הכבישים ייחסמו בימים ראשון-רביעי בין השעות 22:00 ועד 05:00 למחרת • ביום חמישי הכבישים ייחסמו מחצות ועד השעה 09:00 שלמחרת • בכיר במשרד התחבורה לשעבר: "החסימה במהלך השבוע היא פגיעה בציבור גדול שעובד עד מאוחר ותורם למשק"

העבודות בגשר ענבה. צילום: יהונתן שאול

היכונו לפקקי ענק בשבוע הבא: לאחר החסימות בנתיבי איילון בסוף השבוע החולף, כביש 1 ייחסם לנוסעים במחלף ענבה. הנוסעים יצטרכו לבצע מעקף תנועה, ולהיכנס אל ישפרו סנטר בעיר מודיעין ומשם לצאת חזרה אל הכביש. זאת בשל עבודות לבניית גשר הרכבת באזור צומת ענבה, ליד מודיעין.

שעות החסימה המתוכננות לאורך כל השבוע הבא הן בימים ראשון-רביעי מהשעה עשר בלילה ועד השעה חמש בבוקר, בחמישי החסימה תהיה מחצות ועד השעה תשע בבוקר ביום שישי.

עומסי תנועה (ארכיון), צילום: יהושע יוסף

ביררנו מדוע אי אפשר לחסום את הכביש מחצות הלילה ועד שש בבוקר למחרת, שהן שעות פחות עמוסות בכביש, והוסבר לנו כי אלו השעות בהן יכלה המשטרה להקצות כוחות כדי לסייע ולבצע את החסימות על הכביש.

אמיר זיו-אב  לשעבר המדען הראשי של משרד התחבורה, תוקף בחריפות רבה את החסימה: "אני תכננתי בשעתו את המעבר של המשחן עבור חברת החשמל, ב1999, מעשה שחולל משבר פוליטי בממשלה אז. היה ברור לי שכלי כזה, חשוב שיעבור דווקא בשבת, זה היה המטען הכי גדול שנסע אי פעם בכבישי ישראל".

"היה ברור שמעבר של מטען עצום כזה לא יכול להיות במהלך השבוע. זה היה גורם לפקקי ענק, פוגע בייצור במשק וגורם להפסדים כלכליים עצומים. אז עמדתי על דעתי שאסור לפגוע כך בכלכלה ועמדתי התקבלה למרות שזה הוביל לפרישת יהדות התורה מהקואליציה. כך אני סבור גם הפעם, החסימה במהלך השבוע היא פגיעה בציבור גדול שעובד עד מאוחר ותורם למשק, גם בשעות האלו יש תנועה גדולה על הכביש וזה ייצור ממש כאוס". אומר אמיר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר