מנכ"ל חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), חיים גליק, הודיע היום (רביעי) לדירקטוריון החברה על החלטתו לסיים את תפקידו בסוף חודש מאי 2024, זאת אחרי ארבע שנים וחצי שבהן שימש בתפקידו.
מקור ממשלתי אמר ל"ישראל היום" כי גליק "היה קצת מסוכסך עם רגב (שרת התחבורה, ס.ג) וכנראה שגם הדירקטוריון קצת לחץ, אבל אני חושב שבאמת מדובר בעיקר בהחלטה שלו".
מחברת נת"ע הבהירו בתגובה כי "המנכ"ל לא פוטר ואף רחוק מזה. יחסיו עם הדירקטוריון, ובעיקר עם יו"ר החברה, הם דוגמה ומופת לשיתוף פעולה וכבוד הדדי. חיים ראה בקו האדום פרויקט חיים בו עמד בהצלחה. המלחמה דחתה את החלטתו וגם הרצון לוודא כי הקו עובד כשורה".
כמנכ"ל החברה הוביל גליק את השלמת אחד הפרויקטים הגדולים והמורכבים שבוצעו בישראל - הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, שפועל מאז אוגוסט 2023. כמו כן, בתקופת כהונתו קודמה משמעותית רשת קווי הרכבת הקלה בגוש דן: הקווים הירוק והסגול, שנמצאים בעבודה מעל האדמה ומתחתיה לאורך תוואי של 67 קילומטרים בגוש דן. הישג משמעותי נוסף של גליק נרשם ב-2023 עם השלמת ההתקשרות הפיננסית עם זכייני שני הקווים הנ"ל.
גם התכנון של שלושת קווי "המטרו", שאמורים להיות פרויקט תשתיות גדול עוד יותר, התקדם משמעותית: הושלמו ואושרו מרבית התוכניות הסטטוטוריות בתוואי המטרו, נבחרו שלוש קבוצות בינלאומיות, שהחלו בעבודתם בניהול התכנון המפורט של הקווים, ומאוחר יותר יהיו אחראיות על ביצועם.
בהודעת החברה נכתב כי "כהונתו של גליק התאפיינה בצמיחה דרמטית של החברה - מחברה המנהלת פרויקט להקמת קו רק"ל אחד, לניהול רשת רכבות על פני כ-250 קילומטרים מעל ומתחת לאדמה. פעולותיה של החברה והיקף עבודתה גדלו בצורה חסרת תקדים".
"הגיע הזמן לחילופי משמרות"
"זכיתי בעשרות שנות פעילותי המקצועית להיות שותף בבניית הארץ הזו, בשמירה על ערכיה בקידומה ובשגשוגה, כששיאן האישי והציבורי, ללא ספק, הוא פתיחה מוצלחת של הקו האדום בגוש דן", אמר גליק. "כעת אני חש כי הגיע הזמן לחילופי משמרות. אני מסיים למעלה מארבע וחצי שנות פעילות מאתגרות בנת"ע שהביאו ויביאו למהפכה התחבורתית הנדרשת כל כך בגוש דן, למהפך בניצול הזמן של אזרחי המדינה המתבזבז בפקקים, ובקידום השוויון בין כלל חלקי האוכלוסייה".
עו"ד מיה לקוורניק, יו"ר נת"ע, מסרה: "קיבלתי בצער את החלטתו של מנכ"ל החברה לסיים את תפקידו... פעילותו הנמרצת של חיים, עם מאות עובדי החברה המסורים, הביאו להישגים מרשימים בכל קנה מידה. החברה בראשותו צמחה והתפתחה והכשירה את עצמה לשאת את המשא המאתגר להמשך הפעלה מוצלחת של הקו האדום, להשלמת שני קווי הרק"ל ולבניית שלושה קווי מטרו בעלות כוללת של למעלה מ-200 מיליארד שקלים לרווחתם של הנוסעים בישראל".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו