למרות הקיצוצים - הרפורמה להוזלת התחבורה הציבורית תצא לדרך

במסגרת הבנות בין משרד התחבורה למשרד האוצר הוחלט לשמור על פרויקטים תחבורתיים מרכזיים, שהיו אמורים להתבטל • הקמת רשת מסילות רכבת, שיקום כבישים אדומים ושיקום נזקי המלחמה בתשתיות עוטף עזה • גם התוכנית שתוזיל את מחירי התחבורה הציבורית לשכבות החלשות תתוקצב השנה

השרה רגב מציגה את רפורמת התחבורה הציבורית // מתוך עמוד הפייסבוק של משרד התחבורה והזהירות בדרכים

במסגרת ההתכנסות לאישור תקציב המדינה 2024 שהשתנה באופן דרמטי בעקבות מלחמת חרבות ברזל, משרד התחבורה קיצץ מתקציבו לטובת מימון המלחמה ושיקום העוטף.

עם זאת, הפרויקטים המרכזיים לשמירת רציפות תחבורתית שמרו על תקציבם: מיזם המסילות "מחברים את ישראל" (הכוללת הקמת רשת מסילות רכבת לנוסעים ומטענים, מקרית שמונה ועד אילת), תקציבים ייעודיים לשיקום כבישים אדומים בפריפריה ובמרכז והפיכתם לכבישים בטיחותיים, מימון "סלי בטיחות" (תקציבים שזמינים מיידית לפתרון בעיות בטיחות מצילות חיים) ותקציבים לשיקום תשתיות התחבורה בעוטף עזה – כל זה כחלק מהבנות בין משרד התחבורה למשרד האוצר.

רכבת ישראל. תוקם רשת מסילות מקרית שמונה ועד אילת, צילום: צילום: יהושע יוסף

50% הנחה לתושבי שכונות מוחלשות

על פי הבנות אלו, גם רפורמת "צדק תחבורתי", שאותה ביקש האוצר לבטל במסגרת הקיצוצים הרוחביים במשרדי הממשלה, תצא לפועל ב-2024. כזכור, מדובר ברפורמה שמוזילה ב50% את מחירי התחבורה הציבורית עבור תושבי השכונות השייכות לאשכול סוציו-אקונומי 5-1 של הלמ"ס, ושנחשבת לפרויקט הדגל של השרה מירי רגב.

לצד כל זאת, הוחלט שכלל חברות התשתית של משרד התחבורה יישאו בנטל התקציבי, ויתרמו מהתקציב הארגוני שלהם מאות מיליוני ש"ח שאמורים לעבור למימון מלחמת חרבות ברזל ותמיכה בעורף.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר