הממשלה החליטה לחבר את קריית שמונה לאילת על ידי רכבת

הסיבה להחלטה: המסילה באה כדי להגדיל את הנגישות וההזדמנויות השונות שיעמדו בפני האזרחים • "הרכבת לאילת, הינו אחד מפרויקטי התחבורה היבשתית הגדולים והיקרים ביותר", נכתב בהודעת החברה להגנת הטבע שמתנגדת נחרצות לתוכנית

רכבת ישראל.. צילום: הרצי שפירא

בישיבת הממשלה השבועית שהתקיימה היום (ראשון) התקבלה החלטה עקרונית משמעותית על יצירת חיבור בין שני קצות הארץ, קריית שמונה ואילת, וזאת על ידי רשת מסילות רכבת ישירות ופרבריות שינועו במהירות של עד 250 קמ"ש.

ההחלטה של הממשלה, שביצועה יימשך עד שנת 2040, מציינת כי המטרה של פריסת רשת מסילות רכבת כה גדולה, באה כדי להגדיל את הנגישות וההזדמנויות השונות שיעמדו בפני אזרחי המדינה.

יצחק וסרלאוף, שר הנגב והגליל (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "אישרנו בישיבת הממשלה חיבור קו רכבת חדש אשר יחבר את קריית שמונה וסביבותיה לרשת הרכבות הארצית עד אילת".

בחברה להגנת הטבע מביעים התנגדות נחרצת לתוכנית המסילה מקריית שמונה לאילת ומציינים שלפרוייקט השלכות שליליות רבות במגוון רחב של תחומים.

ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה // קרדיט: לע"מ

"הרכבת לאילת, הינו אחד מפרויקטי התחבורה היבשתית הגדולים והיקרים ביותר, שהוצעו אי פעם בישראל והשלכותיו במגוון תחומי החיים, רבות ומשמעותיות", נכתב בהודעת החברה להגנת הטבע, שממשיכה ומציינת כי "מאז נדון הנושא בממשלה, לפני כתשע שנים, נוספו נתונים ומידע, השופכים אור על הפרויקט, ובעיקר מעלים שאלות קשות ונוקבות ביחס להיתכנותן של המטרות שהוגדרו לו".

רכבת ישראל // צילום: אלברט סדיקוב (ארכיון), צילום: אלברט סדיקוב (ארכיון)

"כל המטרות של הפרויקט, הגיאו - אסטרטגיות, התחבורתיות, הלוגיסטיות, הסביבתיות והכלכליות - לא עומדות במבחן הביקורת והמציאות ובמילים אחרות - הפרויקט לא ישיג את אף אחת מהמטרות שהוצבו עבורו. לעומת זאת, הוא עלול להוביל לפגיעה סביבתית עצומה, הן במרחבי הנגב והערבה והן למפרץ אילת".

"לכן, הגיעה העת לעצור את הקידום של פרויקט עתיר נזקים זה, אשר כלל לא משרת את המטרות שהציבו עבורו, ולהתמקד במתן פתרונות תחבורתיים אחרים, לעיר אילת ולערבה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר