ברקע פתיחת מושב הכנסת: משפחות החטופים "השתלטו" על ועדת הפנים

בני המשפחות הקימו את "הוועדה להצלת החטופים", בה יתקיימו דיונים לאורך כל היום על מצבם של החטופים בעזה • "אנחנו שואלים – מה יותר דחוף מהחזרת החטופים? זהו המשך ישיר להפקרה ולאטימות כלפי אזרחים שהופקרו במשמרת שלהם"

משפחות החטופים בדיונים | תקשורת משפחות בגין

עם תחילת מושב החורף בכנסת, הגיעו בני משפחות חטופים הבוקר (שני) לחדר ועדת הפנים והגנת הסביבה. לדברי בני המשפחות, במקום הוקמה היום "הוועדה להצלת החטופים" ויחל בו בקרוב דיון חירום בנושא מצבם המידרדר של החטופים בשבי, בהשתתפות בני משפחות ואנשי מקצוע מתחום הבריאות, ביניהם פרופ' חגי לוין , ד"ר טל ברו אלוני וד"ר ערן רונן, על מנת לעורר את מודעותם של חברי הכנסת ביחס למצב החטופים והדחיפות בהגעה לעסקה.

צעקות ב"וועדה להצלת החטופים", צילום: אורן בן חקון

מטעם המשפחות נמסר עם פתיחת הדיון: "שנה עברה ונושא החטופים כלל לא על סדר יומה של הכנסת. כנס החורף נפתח ובוועדות דנים על פארקים ופיקוח. ואנחנו שואלים – מה יותר דחוף מהחזרת החטופים? זהו המשך ישיר להפקרה ולאטימות כלפי אזרחים שהופקרו במשמרת שלהם ונמקים מאז במנהרות המוות. אין דבר דחוף יותר מהחזרת החטופים. אין נושא חשוב יותר, נגמר להם הזמן בשבי ומצבם הגופני והנפשי מידרדר. יש לנבחרי הציבור את הכוח להפעיל את כל כובד משקלם כדי לקדם עסקה שתציל חיים ותחזיר את כולם". 

צעקות בהקמת "הוועדה להצלת החטופים" // תקשורת משפחות בגין

במקביל, בוועדה לקידום מעמד האישה בראשות ח"כ תמנו שטה התקיים הבוקר מיצג  "מתלבשות כמו נעמה". ד''ר אילת לוי שחר, אמה של נעמה לוי אמרה בוועדה: "פשוט לא מחזירים, הם פשוט נמצאים שם. זה מה שהעולם רואה וזה מה שהמדינה שלנו רואה וזה מה שאנחנו חווים כל יום. אני רוצה להשמיע את הקול של נעמה ואני לא יודעת איזה עוד מילים לומר. המיצג השקט והדומם הזה מזכיר לכולנו שזה מה שנמצא עכשיו, זה הפיגוע של ה07.10 ואנחנו עדיין ב07.10.23. אין מה לדאוג מעוד פעם ה07.10 כי הוא עוד לא נגמר, הפיגוע הזה ממשיך כל הזמן. יש פיגוע שעדיין לא הצילו ממנו את הפצועות, הפצועים והנפגעים. תזכרו שזאת הייתה יכולה להיות כל אחת מאיתנו. זאת הילדה שלי והיא צריכה לחזור. הם כולם צריכים לחזור".

מיצג "מתלבשות כמו נעמה", צילום: מטה משפחות החטופים

שירה אלבג, אמה של לירי אלבג: "קשה לראות את זה, אבל ככה הבנות שלנו נמצאות שם וכנראה כל החטופים, גם הבנים. שנה שהם יושבים אזוקים, אנחנו שמענו את זה מחטופים שחזרו, שהם היו קשורים בידיים וברגליים, שלא היה להם אוכל, מקלחת והיגיינה. אני רוצה שכל אחד כאן ידמיין מה זה לנסות לשבת בשירותים כשאי אפשר לפתוח את המים במשך 10 ימים וקבוצה גדולה של חטופים ומחבלים צריכים להשתמש באותם השירותים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר