בשל שיקולי אבטחה: ישיבת הממשלה הועברה ממקומה הקבוע

הישיבה הועברה בעקבות המלצת שב"כ לקומה תת קרקעית בבניין ג'נרי שבקרית הממשלה • השרים קיבלו את ההודעה על שינוי המיקום רק הבוקר והונחו שלא להביא את היועצים שלהם לישיבה

נתניהו בישיבת הממשלה (ארכיון). צילום: לע"מ

ישיבת הממשלה השבועית הועברה היום (שני) ממקומה הקבוע שבמשרד ראש הממשלה בירושלים לקומה תת קרקעית (המוגדרת כבונקר) בבניין ג'נרי שבקרית הממשלה, זאת בשל שיקולי אבטחה בעקבות שיגור הכטב"ם אל עבר ביתו של ראש הממשלה בקיסריה, האיומים על השרים והחשש מפני מתקפות טילים. השרים, שקיבלו את העדכון על שינוי מיקום הישיבה רק היום בשעות הבוקר, הונחו שלא להביא את היועצים שלהם לישיבה.

שינוי המיקום של ישיבת הממשלה נעשה בהמלצת שב"כ. לדברי גורמים במשרד ראש הממשלה זו לא הפעם הראשונה שמשיקולי אבטחה מזיזים את הישיבה השבועית לאתר אחר. 

כזכור, לפני כשבוע, הותר לפרסום כי הכטב"ם שנורה לעבר בית ראש הממשלה נתניהו בקיסריה, אכן פגע בביתו. הפגיעה הישירה בביתו של נתניהו פגעה באופן מדויק בחלון חדר השינה. כל שלושת הכטב"מים ששוגרו באותו היום יועדו לפגיעה בבית ראש הממשלה. כתוצאה מהפגיעה, שברים מהכטב"ם נפלו גם בבריכה ובחצר. 

הפגיעה הישירה בביתו של רה"מ נתניהו, צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

המנהיג העליון באיראן האייתוללה עלי חמינאי הגיב אמש לראשונה למתקפה הישראלית. בהודעה שפרסם נכתב כי ישראל "ביצעה צעד שגוי". "עלינו לגרום להם להבין את הכוח, הנחישות והיוזמה של העם האיראני. הציונים ביצעו מיסקלקולציה לגבי איראן", הוסיף חמינאי, "הם לא מכירים את איראן. הבכירים שלנו יהיו אלה שיעריכו ויאמדו באופן מדויק מה שצריך לעשותו (להראות את הכוח של העם האיראני לאויב), את מה שהכי טוב עבור האינטרסים של הארץ והאומה שלנו". 

טייסי חיל האוויר מתכוננים לקראת התקיפה באיראן, צילום: דובר צה"ל

פרקליטות המדינה הגישה בסוף השבוע האחרון לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד שבעה תושבי חיפה והצפון, שניהלו במשך כשנתיים תא ריגול איראני, המייחס להם עבירות ביטחון של סיוע לאויב במלחמה ומסירת ידיעה לאויב וביקשה לעצור אותם עד תום ההליכים. 

שבעת הנאשמים פעלו במסגרת חוליה מאורגנת שגוייסה על ידי סוכן איראני, ועסקו תקופה ממושכת של כשנתיים באיסוף מידע וצילום מתקנים צבאיים ובסיסים, בהם בסיסי חיל האוויר בנבטים וברמת דוד, מחנה הקריה בת"א, אתרי סוללות כיפת ברזל ועוד. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר