צפו: מהומה במהלך נאום נתניהו בטקס האזכרה לנרצחי 7 באוקטובר

חלק מהמשפחות השכולות קראו במהלך נאום ראש הממשלה: "תתביישו לכם" • נציגי משפחות אחרות יצאו נגדם • בהמשך, אמר נתניהו: "אנו מנחיתים על המפלצות שתקפו אותנו מכות מחץ ופועלים בכל מקום שגורמי הטרור מנסים לפגוע בנו" • עוד הוא הוסיף: "שילמנו מחיר כבד, מחיר התקומה, אבל המחיר שאויבנו משלמים עצום לאין שיעור"

מהומה בתחילת נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לנרצחי 7 באוקטובר // צילום: יורי ילון

משפחות שכולות התפרצו לפתח דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו היום (ראשון) בטקס האזכרה הממלכתי לזכר נרצחי 7 באוקטובר.

נתניהו בטקס האזכרה לנפגעי 7 באוקטובר, צילום: פול שני קרדיט מארק ישראל סלם / הגרוזלם פוסט

מספר שניות לאחר שהחל את נאומו, נשמעו כמה קריאות, ביניהם "תתביישו לכם". הצועקים בטקס הם יתומים של נפגעי פעולות איבה. חלק מבני המשפחות השכולות האחרות יצאו נגדם.

לאחר שהמוחים שהפריעו למהלך הטקס הוצאו מהמקום, נתניהו נשא את נאומו. "אויבנו כינו את הטבח מבול. מבול שנועד להטביע את כולנו, לחנוק אותנו כליל, למחות את קיומנו בשטף של דם ואש. אנו מנחיתים על המפלצות שתקפו אותנו מכות מחץ ופועלים בכל מקום שגורמי הטרור מנסים לפגוע בנו", הדגיש. נתניהו הוסיף כי "שילמנו מחיר כבד, מחיר התקומה. אבל המחיר שאויבנו משלמים עצום לאין שיעור. נוסיף לפעול בתנופה רבתי בכל חזית, קרובה כרחוקה, בכל זירה, עד השלמת הניצחון".

ניר תמם, שאביו נהרג מירי של קטיושה במלחמת לבנון השנייה, צילום: פול שני קרדיט מארק ישראל סלם / הגרוזלם פוסט

על החטופים, אמר נתניהו: "אנו זוכרים בכל זמן, בכל רגע, את אחינו ואחיותינו החטופים. החזרתם הביתה, לישראל, היא יעד מרכזי של המלחמה. זוהי משימה קדושה. החזרנו עד כה את רובם, אבל לא את כולם – ולא נשקוט עד שכולם, החיים והחללים, ישובו אלינו. נשיב את חטופינו החיים למשפחותיהם, נשיב את חטופינו החללים לקבר ישראל".

הוא הוסיף והתייחס גם לשיקום העוטף: "מעבר לזיכרון, מעבר להנצחה, יש לנו עוד משימה חשובה שכלולה ביעדי הניצחון: שיקום מלא של יישובי עוטף עזה, כמו גם של יישובי צפון הארץ שנפגעו במלחמה. נחזיר את התושבים בבטחה לישוביהם – שיהיו יותר גדולים, יותר תוססים, יותר שוקקי חיים".

הוא שב והתייחס לאותה שבת השחורה ב-7 באוקטובר, ואמר: "בגיא ההריגה של עוטף עזה- בקיבוצים, במושבים, בערי צפון הרצועה ובדרום הרצועה, ערי הנגב – מחבלים ארורים טבחו לפני שנה בטובי אזרחינו. הזמן איננו משכיח את היקף הזוועה. עד דור אחרון נזכור את מעשי הרוצחים הנתעבים – חדורי הרשע, מסוממי השנאה. באכזריות מזעזעת הם גדעו חיים, שחטו והתעללו, אנסו ופצעו, החריבו ושרפו, ביזו את כבוד האדם לפני מותו, ביזו את כבוד האדם ולאחר מותו, וגם צילמו ושידרו בצהלות מקפיאות דם את פשעיהם הנוראים".

נתניהו ורעייתו שרה בטקס, היום, צילום: רויטרס

לבסוף, נתניהו בישר על הקמתו של "היכל הזיכרון לחללי פעולות האיבה" שבנייתו תושלם בשנים הקרובות על הר הרצל. "האתר החדש שאנו מקדמים יחד עם ידידינו אייבי מוזס, יהיה בית-הנצחה ראוי ומכובד לכלל יקירינו. כשזכרם של חללי הטרור תמיד איתנו – נחזק את עמידתנו ומדינתנו בכל דרך. דמותם תהיה צרורה בצרור חיינו לעולמים".

"יחד נזכור, יחד נכאב, יחד נילחם, ובעזרת ה׳ - יחד ננצח״, חתם את דבריו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר