במהלך התקיפה באיראן: ראש הממשלה נתניהו והשר גלנט בבור בקריה. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"תקומה" או "שבע החזיתות"? המאבק השקט בין נתניהו לגלנט

נראה שראש הממשלה ושר הביטחון, כל אחד בדרכו, מנסים להטמיע שם אחר למלחמה • צפו: נתניהו "שוכח" להודות לשר הביטחון על התקיפה באיראן

[object Object]

המתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון יואב גלנט ידועה זה זמן רב, וכבר הובילה כמעט לפיטוריו של השר אפילו במהלך המלחמה. כעת, מסתבר שמתקיים עוד "עימות שקט". הפעם לא מדובר בחוק הגיוס, הרפורמה המשפטית או עסקת חטופים, אלא מאבק על שם המלחמה. 

בישיבת הממשלה לציון יום הזיכרון הראשון לטבח 7 באוקטובר העלה נתניהו את רצונו לשנות את שם המלחמה ל"מלחמת התקומה". נתניהו אז אמר: "זוהי מלחמת הקיום שלנו - ׳מלחמת התקומה׳. כך אני מבקש לקרוא למלחמה באופן רשמי".

מאז ראש הממשלה נוהג להשתמש במינוח הזה ספציפי, בין היתר לאחר שיגור הכטב"ם לעבר מעונו בקיסריה. "שלוחיה של איראן שניסו היום להתנקש בחיי ובחיי רעייתי עשו טעות מרה. זה לא ירתיע אותי ואת מדינת ישראל להמשיך את מלחמת התקומה נגד אויבינו כדי להבטיח את ביטחוננו לדורות".

אלא שמי ששוב נותן לו קונטרה הוא גלנט. רגע לפני התקיפה באיראן, שר הביטחון נפגש עם טייסים ואמר: "יש לכם את הזכות להשתתף במלחמת שבע החזיתות ובכל החזיתות האלה צה"ל נמצא וחיל האוויר נמצא – עזה, לבנון, יהודה ושומרון, סוריה, עיראק, תימן ואיראן". 

נתניהו "שוכח" להודות לגלנט על התקיפה באיראן // צילום: משרד הביטחון

עוד ביטוי למתיחות ניתן לקבל מהעובדה שראש הממשלה "שכח" להודות לגלנט על התקיפה באיראן (צפו בסרטון). "אני מבקש לברך את כל לוחמינו ומפקדנו בצה"ל ובזרועות הביטחון שהיו שותפים לפעולה: את הרמטכ"ל, את מפקד חיל האוויר, את טייסי חיל האוויר, המכונאים וכל צוותי הקרקע, את ראש אמ"ן ואת כל מערך המודיעין, את ראש המוסד ואנשי ונשות המוסד", אמר נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת חרבות ברזל. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו