דרדל'ה 2.0? התגובה המאופקת של בן גביר לתקיפה באיראן

השר לביטחון לאומי: "חשובה כמכת פתיחת לקראת השלב הבא" • גנץ: "הפעולה גבתה מחיר משמעותי ומהווה בסיס להמשך"

איראן בליל התקיפה. צילום: רויטרס

"חובה היסטורית להסיר את האיום האיראני להשמיד את ישראל": השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב הערב (מוצ"ש) לתקיפה הישראלית באיראן בין שישי לשבת, שבה על פי הדיווחים הותקפו מערכי הגנה אווירית ובסיסי טילים של משמרות המהפכה.

בחודש אפריל האחרון ישראל הגיבה למתקפת הכטב"מים הראשונה מאיראן, ותקפה יעדים צבאיים בעיר אספהאן וביניהם מתקנים של חיל האוויר האיראני.

ציוץ ה"דרדל'ה" של בן גביר באפריל, צילום: צילום מסך

לאחר אותה תקיפה צייץ השר לביטחון לאומי את המילה "דרד'לה" לאחר שהתבטא בעד תקיפות נרחבות. לאחר הדברים הללו בחודש אפריל המקורב לראש הממשלה נתן אשל כתב בקבוצת הווטסאפ שלו: "אף אחד לא רוצה כרגע מלחמה עם איראן. אנחנו הוכחנו להם שאנחנו יכולים לחדור ולפגוע בתחום שלהם והם לא הצליחו לשלנו. המסרים יותר חשובים מההתלהמות. ‏יש לנו כרגע משימות יותר חשובות גם בעזה וגם בלבנון".

דובר צה"ל

הפעם בן גביר היה הרבה יותר מאופק: "התקיפה באיראן חשובה כמכת פתיחה לפגיעה בנכסים האסטרטגיים של איראן, וזה חייב להיות השלב הבא. זו עמדתי ואמשיך להציג אותה בפורומים הרלוונטיים. יש לנו חובה היסטורית להסיר את האיום האיראני להשמיד את ישראל".

יו״ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, שיבח את ביצועי הטיסים: ״התקיפה הישירה והמשמעותית ברחבי איראן הלילה מול תעשיות ביטחוניות ומטרות צבאיות חשובה בפני עצמה, ובשיטת הביצוע שלה. היא מהווה שלב חדש במלחמה שלנו מול איראן שמניח בסיס לפעולות המשך, והיא גבתה ממנה מחיר משמעותי על ניסיונותיה הכושלים לפגוע בישראל.

‏אני מבקש להביע הערכה לדרג המדיני על קבלת ההחלטה, והערכה עצומה לצה״ל על כלל זרועותיו בביצוע המרשים מבחינה מקצועית. ישראל בנתה לאורך שנים עליונות ביטחונית באזור, ביחד עם שותפיה ובראשם ארה"ב. כמי שמכיר היטב את מגוון היכולות, אני יודע לומר - התקיפה הלילה היא רק חלק מהיכולות ומהנזק שייגרם למשטר האיראני אם יבחר להמשיך בפעולותיו.

‏לצד זאת חשוב להדגיש - אנו נמצאים מעל לשנה במלחמה, והמערכה רחוקה מלהסתיים.
‏נדרש להמשיך את המאמצים להשבת החטופים, להחלפת שלטון החמאס, לפגיעה מתמשכת בחיזבאללה ולעיצוב מציאות ביטחונית חדשה בזירה הצפונית, שתאפשר לתושבינו לחזור ולחיות בביטחון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר