"פעולות ראווה ויח"צ": ליברמן תקף, יאיר גולן ולפיד תמכו | התגובות במערכת הפוליטית לתקיפה באיראן

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את ההחלטה לא לתקוף מטרות אסטרטגיות וכלכליות • יאיר גולן תמך במימדי התקיפה: יש פוטנציאל גדול לכך יכולות הגנתיות והתקפיות של איראן נפגעו, אך מבלי לגרור אותנו למלחמת התשה ודאית" • לירבמן: "הממשלה קונה שקט במקום הכרעה ברורה"

ה‏ערוץ אל-ערבי הקטארי פרסם תיעוד שבו נראה לטענתו הנזק שנגרם בדרום טהרן // רשתות ערביות

פוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית הגיבו הבוקר (שבת) לתקיפה הלילית של ישראל באיראן, שהיוותה תגובה למתקפת הטילים בתחילת אוקטובר. 

יאיר לפיד, צילום: אורן בן חקון

בין הראשונים להגיב היה יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שתקף את ההחלטה לא לתקוף מטרות אסטרטגיות וכלכליות באיראן. "היינו יכולים וצריכים לגבות ממנה מחיר כבד בהרבה". עוד הוסיף: "איראן היא ראש ציר הרשע, ועליה לשלם מחיר כבד על תוקפנותה".

יו"ר מפלגת הדמוקרטים יאיר גולן הביע תמיכה במימדי התקיפה. "הלחץ האמריקני עבד, או שקול ההיגיון הצבאי פעל לשם שינוי, אבל כפי שהדברים נראים כרגע יש פוטנציאל גדול לכך שהתגובה הישראלית פגעה ביכולות הגנתיות והתקפיות של איראן, אך מבלי לגרור אותנו למלחמת התשה ודאית, שאינה בטווח האינטרסים הביטחוניים והלאומיים של ישראל", כתב. 

יאיר גולן, יו"ר הדמוקרטים (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

"'תגובה סוגרת' ולא "תגובה פותחת" זה מה שישראל צריכה, ואם כך יתקדמו הדברים, נוכל לחזור לדבר הכי חשוב שממשלת ישראל מסרבת לעסוק בו: עסקת שחרור חטופים". 

מכוון לציבור חובשי הכיפות הסרוגות. ליברמן, צילום: יוסי זליגר

יו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן בירך על הפעולה אך סייג: "אנחנו לא יכולים להתעלם מהמציאות הקשה ובכך שהאיראנים לא יעצרו כאן. הם ימשיכו במאמציהם להגיע לנשק גרעיני והם ימשיכו להעביר את הכספים ממכירת הנפט והגז לחיזבאללה, לח'ותים, למליציות השיעיות ולפרוקסים למיניהם".

עוד תקף את הממשלה: "לצערי, נראה כי במקום גביית מחיר אמיתי, ממשלת ישראל שוב מסתפקת בפעולות ראווה וביחסי ציבור. קניית שקט במקום הכרעה ברורה. הגיע הזמן לפעול בדרך שתשקף את עוצמתנו ולא רק תדבר עליה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר