בניגוד לצדקת הדרך: השטח זקוק נואשות לכל לוחם - אך בציונות הדתית ממשיכים לקדם את חוק הגיוס

האכזבה הגדולה ביותר היא מנבחרי הציבור של הציונות הדתית • הציבור שאיבד ומאבד את טובי בניו במלחמה, לא מקבל גיבוי מהאנשים אותם שלח לכנסת • שנה לתוך המלחמה שגבתה קורבנות ומחירים קשים מנשוא, הם ממשיכים ללכת מהלוויה להלוויה של חיילים דתיים שנפלו בקרב • במקביל, הם חלק מקואליצייה שמקדמת ודוחפת חוק אי גיוס שישרת את הפוליטיקאים והעסקנים החרדים

"אין להתייצב בלשכת הגיוס". מחאת החרדים בבקו"ם (ארכיון). צילום: יוסי זליגר

על פי הפרסומים, סיכוי גבוה שמי שירה את האש שהביאה את סופו של רב המרצחים סינוואר התגייס לצבא אחרי פרוץ מלחמת חרבות ברזל וטבח שבעה באוקטובר. למרות שיש פוליטיקאים ומובילי דעת קהל שמנסים לטעון שגיוס צעירים חרדים יכול להשפיע אולי רק בעוד כמה שנים, המציאות מוכיחה שהם טועים.

המאבק על חוק הגיוס: חרדים קיצונים חסמו את כביש 4 (29.09.24) // שני שגיב

השטח זקוק נואשות לכל לוחם. אנשי המילואים שכבר נתנו למעלה מ-200 ימים בכל הגזרות קורסים, עייפים, ואין מי שיחליף אותם. בבית דואגות, עייפות ומתוסכלות נשיהן וילדיהם, ואין מי שיושיט יד.

לטובת חברי הכנסת החרדים, ניתן לומר שהם עושים ומקיימים את הבטחתם לציבור בוחריהם. עצוב וקשה ככל שיישמע, הם הבטיחו חוק גיוס, והם עושים הכל על מנת לממש את הבטחת הבחירות שלהם. אך האכזבה הגדולה ביותר, היא מנבחרי הציבור של הציונות הדתית. הציבור שאיבד ומאבד את טובי בניו במלחמה, לא מקבל גיבוי מהאנשים אותם שלח לכנסת. להפך. הם מפנים עורף לבוחריהם. תומכים בטריקים והשטיקים של חבריהם לקואליציה.

חיילי מילואים מתארגנים על ציוד צבאי. למצולמים אין קשר לידיעה (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

סמוטריץ' כתב לאחר חיסוך סינוואר מגילה ארוכה שבה הוא מייחס את הניצחון למי שלחמו בעזה בשנה האחרונה, פעלו בנחישות, בעקביות, בלי לצאת, בלי לברוח, אבל לא ענה לרגע על השאלה מה הוא עושה בפועל על מנת שיהיו מספיק חיילים שיוכלו להילחם בעקביות, ולהשיג את תמונת הניצחון. סמוטריץ' תומך בחוק פטור מגיוס שיכביד את הנטל על הציבור שלו. ויפטור צעירים רבים חזקים ובריאים מגיוס.

"המלחמה האמיתית היא זו היום יומית, שיש לה מחירים כואבים, אך כובשת עוד ועוד יעדים, משמידה אויב ויכולות ומביאה את הניצחון. צבא וביטחון זה עניין של עבודה קשה ועקבית ונכונות לשלם מחירים, ולא רק מבצעים מיוחדים והצלחות נקודתיות". כתב בחשבון האיקס שלו. "את התודה על חיסול סינוואר אנחנו חייבים למי שהתעקשו בתוך צה"ל ובדרג המדיני להמשיך את הפעולה הסיזיפית בתל סולטן. למפקדים ולוחמים בסדיר ובמילואים שפועלים כבר שנה בקרבות יום יומיים וסורקים בית בית, פיר פיר ומנהרה מנהרה". צודק. אבל העבודה הקשה הזו נעשית בידי בשר ודם, מלח הארץ, שמקריבים ומתמוטטים ולא יכולים עוד.

פעילות כוחות אוגדה 91 בדרום לבנון, צילום: דובר צה"ל

חבר הכנסת צבי סוכות כתב מספר ימים לפני חיסול סינוואר: "אנשים שדורשים מאיתנו מקסימום פרגמטיות מול המרים שבאוייבי ישראל דורשים עכשיו אפס פרגמטיות וניצחון מוחלט מול אחינו החרדים. המחוייבות שלנו היא להעביר חוק שיביא אלפי מתגייסים חרדים חדשים כבר בשנה הקרובה, להניע שינוי עמוק ביחס של החברה החרדית לצה"ל ובעיקר להקל בנטל האדיר על חיילי המילואים. אלה שמתעקשים להיות רק צודקים במאה אחוז לא יצליחו להביא חרדי אחד לצבא".

ח"כ צבי סוכות (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

במקום לדפוק על השולחן, ולהוות מגדלור מוסרי, במקום להגיד שלא ייתכן שזעקות השבר והדפיקות בדלת, הם נחלת חלק מסוים בעם, כאשר חלק אחר פטור ממנו כמעט לחלוטין, סוכות יורק בפרצוף בוחריו ומקדם חוק שיקשה על שכניו, מכריו, בוחריו.

עימותים בין המשטרה לצעירים חרדים בסמוך ללשכת הגיוס בירושלים (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

איך ייתכן, ששנה לתוך המלחמה הקשה והארוכה שגבתה קורבנות ומחירים קשים מנשוא, חברי הכנסת של ״הציונות הדתית״ ממשיכים ללכת מהלוויה להלוויה של חיילים דתיים שנפלו בקרב מתוך אמונה בצדקת הדרך ומתוך הגנה על העם ומסירות נפש, ובמקביל הם חלק מקואליצייה שמקדמת ודוחפת חוק אי גיוס שישרת את הפוליטיקאים והעסקנים החרדים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר