גולדקנופף: אם חוק הגיוס לא יעבור לפני אישור התקציב בממשלה -לא נהיה בממשלה

שר השיכון אמר את הדברים בראיון ל"מקור ראשון" • הוא תומך בגיוס חרדים שאינם לומדים • צופה מלחמה עם איראן • קורא לעצור את משפט נתניהו • יתמוך בהתיישבות מחודשת בגוש קטיף

יצחק גולדקנופף. מאיים להפיל את הממשלה. צילום: יהונתן שאול

שר השיכון והבינוי, יצחק גולדקנופף, העלה את מפלס המתח הפוליטי בראיון ל"מקור ראשון" שפורסם היום (שלישי), כאשר איים בפירוק הממשלה אם חוק הגיוס לא יאושר בהקדם. "בלי שום ספק חוק הגיוס יעבור לפני אישור התקציב בממשלה, ואפילו לפני זה. אם זה לא יקרה, אנחנו לא נהיה בממשלה", הצהיר גולדקנופף.

מחאה נגד חוק הגיוס בירושלים (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

השר החרדי הפתיע כאשר הביע תמיכה בגיוס חרדים שאינם לומדים תורה. "מי שלא מגויס ועובד – שיגייסו אותו, זה לא עניין שלנו," אמר. "החוק שלנו לא מגן על מי שלא לומד תורה".

בהתייחסו לאירועי 7 באוקטובר, גולדקנופף יצא להגנתו של ראש הממשלה נתניהו. "איזה מחדל, של נתניהו? זה לפיד אמר שביבי הוא הרוצח, הוא אשם. אפילו לא הודיעו לו," טען השר. הוא אף קרא לעצור את משפטו של נתניהו בעת הזו, באומרו: "אנחנו כמדינה צריכים לדאוג שראש הממשלה יהיה פנוי להוביל את המדינה".

מחבלים חודרים לישראל ב-7 באוקטובר, צילום: רויטרס

בנוגע למצב הביטחוני, גולדקנופף צופה הסלמה משמעותית. "לצערנו המלחמה ממשיכה, וישראל לפי המידע שיש לי תסתער על חיזבאללה ועזה במלחמה שלא ראו כמוה. לדעתי גם תהיה מלחמה עם איראן," הזהיר. במקביל, הוא הביע תמיכה בכל עסקת חטופים אפשרית, למרות הקשיים: "אני אתמוך בכל עסקה כי יש פה מצווה כפולה, גם פדיון שבויים וגם הצלת נפשות".

קרובי משפחה ומפגינים מול בית רה"מ בירושלים (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

בסוגיית ההתיישבות, השר הפתיע כשאמר כי יתמוך בחזרה לגוש קטיף: "אם הממשלה תחליט לחזור לחלקים מגוש קטיף - אני אתמוך. אני חושב שאולי התיישבות בעזה תביא ביטחון".

מחירי הדיור נוסקים, צילום: יהושע יוסף

לבסוף, כששאלו אותו על מחירי הדיור המאמירים, גולדקנופף התנער מאחריות: "זה לא בגללנו, אתם צריכים לשאול את בנק ישראל או משרד האוצר. אם מחירי הדירות עולים, זה לא שייך אלינו".

דבריו הנחרצים של השר גולדקנופף צפויים לעורר הדים בזירה הפוליטית ולהשפיע על המשך התנהלות הממשלה בסוגיות הבוערות העומדות על הפרק.

"לא מתיישב עם רוח התקופה"

השר אופיר סופר שיגר מכתב לראש הממשלה בו הוא מבקר את אמירות הפוליטיקאים החרדים ואף קורא לקידום חוק גיוס:

״לאחרונה נשמעות בקרב ההנהגה הפוליטית החרדית אמירות שאינן מתיישבות עם רוח התקופה בעניין חשיבות השירות בצה”ל״.

המכתב ששלח השר אופיר סופר לראש הממשלה, צילום: ללא קרדיט

"בשנה האחרונה אנחנו פוקדים את בתי העלמין ומשפחות הנופלים מידי שבוע, מבקרים בבתי החולים ובמרכזי השיקום, ופוגשים את עוצמת הרוח. בקרב הנופלים היו רבים שהמיתו עצמם באוהלה של תורה, עזבו את בתי המדרש ויצאו למלחמה. בהקשר זה, הדברים מקבלים משנה תוקף".

"עם פעולת צה”ל הורחב שוב משמעותית גיוס המילואים וכובד הנטל עליהם ועל בני משפחותיהם. על כן, אני רואה חשיבות ציבורית בפומביות הדברים ובפעולות מעשיות שיגיעו בעקבותיהם – הן בנושא הרחבת שורות המתגייסים, הן בחיזוק אנשי המילואים ובני משפחותיהם. ככלל, יש ליצור דיפרנציאליות מתגמלת ללוחמים, לאנשי מילואים, לפצועי לחימה ועוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר