לפיד תוקף את סמוטריץ': "מוודא שהחרדים יוכלו להמשיך להשתמט מצה"ל ולקבל כסף"

יו"ר האופוזיציה מחה על מדיניות הממשלה שממשיכה לתקצב ישיבות, עת שבני הנוער החרדים לא מתגייסים לצה"ל, בצל המשבר הביטחוני שפוקד את המדינה • בישיבת הסיעה של "יש עתיד" הצהיר לפיד על הקמת צוות ייחודי בוועדת הכספים שיבחן את העברת הכספים של שר האוצר • בסיום דבריו פנה הח"כ לפצועי המלחמה: "בזמן שהם נפצעו להגנת המולדת, עבר חוק השתמטות כדי לוודא שהצעירים החרדים יישארו בטוחים בישיבות"

סמוטריץ' ולפיד (ארכיון). צילום: יונתן זינדל/פלאש 90 ואורן בן חקון

בפתח ישיבת הסיעה שערכה היום (שני) סיעת "יש עתיד" כחלק מהיערכותה למושב החורף הקרב, הטיח יו"ר האופוזיציה לפיד האשמות בשר האוצר המכהן סמוטריץ'. לפיד גינה את המשך העברת הכסף לסיעות החרדיות, שבניהן ממשיכים שלא להתגייס לצה"ל, ואף התייחס לאירועים האחרונים אמש בגבול הצפון, ובפרט להתרסקות כטב"ם חיזבאללה בבא"ח גולני - תקרית בה נהרגו ארבעה חיילים.

פינוי פצועים מאירוע הכטב"ם לבית החולים רמב"ם \\ דוברות רמב"ם

לפיד אמר בישיבה: "סמוטריץ' הבטיח לחרדים שיעביר להם מאות מיליוני שקלים מתקציבי הרווחה והחינוך תמורת תמיכה שלהם בתקציב. זה שוחד, זה לא חוקי, לא תקין ונועד לוודא שהם יוכלו להשתמט מצה"ל ולהמשיך לקבל כסף". לנוכח זאת, הודיע הח"כ: "הקמנו צוות מיוחד, בראשות חבר-הכנסת ולדימיר בליאק, מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים – והצוות יעסוק אך ורק בזה. אנחנו נעקוב אחרי הכסף בשבע עיניים, כדי לוודא שהוא לא עובר בדרכים לא חוקיות".

עימותים בין המשטרה לצעירים חרדים בסמוך ללשכת הגיוס בירושלים, צילום: אורן בן חקון

עוד הוסיף יו"ר האופוזיציה בהתייחסו לפגיעת הכטב"ם: "אנחנו אחרי אחד הימים הקשים מתחילת המלחמה. ארבעה חיילים נהרגו אתמול. קרוב ל-100 חיילים נפצעו בשלושה ארועים שונים. אני שולח מפה תנחומים למשפחות ההרוגים. מתפלל עם כל עם ישראל להחלמת הפצועים. מדינת ישראל נמצאת בשנה הקשה והכואבת בתולדותיה. 101 חטופים עדיין במנהרות בעזה. מלחמה בצפון, מלחמה בדרום, מלחמה עם איראן, מלחמה עם תימן, משבר מדיני שמוביל למשבר חימושים בצבא". למול כל זאת, טען לפיד כי הממשלה עסוקה בשרידותה הפוליטית על פני מיקוד הטיפול בנושאי העיקר במשמרתה: "ובמה ממשלת ישראל עסוקה? בחוק ההשתמטות. עובדים מסביב לשעון כדי למצוא דרך לתת לעשרות אלפי צעירים חרדים להשתמט מצה"ל".

בצל הצורך בכוחות לוחמים התייחס יו"ר האופוזיציה למגעים בסוגיית הגיוס ולאוזלת היד בהבאת הנוער החרדי לשירות צבאי: "כשהחל הדיון על החוק, שאלו את הרמטכ"ל, שאלו את שר הבטחון, 'כמה חיילים חסרים לכם?' שניהם ענו שחסרים להם כעשרת אלפים חיילים. זה מה שצה"ל צריך בשביל לבצע את המשימות שלו. מאז שהם אמרו את זה חסרים לנו הרבה הרבה יותר לוחמים. מאז תחילת המלחמה היו לצה"ל ולכוחות הבטחון כ-11 אלף פצועים וקרוב ל-750 הרוגים. המספר הזה עולה כל יום. כל יום עוד הרוגים ועוד פצועים. כל יום חסרים לצה"ל יותר לוחמים".

הדיון בבג"ץ בעתירות לגיוס חרדים, צילום: קובי נתן/TPS

בסיום דבריו אף אמר יו"ר האופוזיציה: "אני רוצה לראות את ממשלת ישראל מסתכלת לפצועים שלנו בעיניים ואומרת להם, שבזמן שהם נפצעו להגנת המולדת, ראש הממשלה הבטיח למפלגות החרדיות להעביר חוק השתמטות כדי לוודא שהצעירים החרדים יישארו בטוחים בישיבות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר