דרעי ובבצ'יק שוחחו היום עם נתניהו והבהירו שתקציב המדינה יעלה להצבעה רק אחרי אישור חוק הגיוס

אחרי הפרסום ב"ישראל היום" על המאמצים להעביר את התקציב עד סוף אוקטובר, המפלגות החרדיות הציבו תנאי לרה"מ • לקואליציה נותרו 23 ימים לפתור את נושא חוק הגיוס לפני שהיא תיקלע למשבר פוליטי.

נתניהו ודרעי. צילום: אורן בן חקון

בתחילת היום (שלישי) פורסם ב"ישראל היום", כי הממשלה תתכנס ב-31 באוקטובר לישיבה שתימשך לתוך הלילה כדי לאשר את תקציב 2025. כעת מתברר כי מנהיג ש"ס אריה דרעי ומוטי בבציק (עוזרו של השר יצחק גולדנקופף ואחד האנשים החזקים ביהדות התורה), שוחחו היום עם רה"מ נתניהו והבהירו לו שתקציב הממשלה יעלה להצבעה רק אחרי אישור חוק הגיוס

כזכור, המפלגות החרדיות איימו בכמה הזדמנויות כי עד שלא תיפתר סוגיית הגיוס הן לא יתמכו בתקציב, אך בשלב זה נדמה היה ניתן להגיע להסדר שישביע את רצון שני הצדדים.

השר גלנט עם מוטי בבצ'יק בחתונת בתו של היועץ הבכיר ביהדות התורה, צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אחרי הפרסום, נמסר ממקורבי יו"ר יהדות התורה, השר יצחק גולדנקופף, כי הסיעה אמנם תיקח חלק בדיונים על התקציב, כפי שהיה עד עכשיו, אך לא בממשלה. "נשתתף בדיונים על חוק התקציב 2025 כפי שהשתתפנו עד כה. עם זאת, ראש הממשלה מודע לכך שחוק התקציב לא יעלה לדיון בממשלה עד להעברת חוק הגיוס", נמסר מסביבת השר. 

כך או כך, בממשלה החליטו להמשיך בתוכניות להעברת התקציב עד סוף החודש. ואכן, הבוקר (שלישי) נועד שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה כדי לדון בכך. בהודעה המשותפת שלהם נכתב: "שר האוצר הציג את העקרונות המנחים לתקציב 2025 והצעדים העיקריים המתוכננים. היו״ר אוחנה והשר סמוטריץ׳ רואים חשיבות רבה בהעברת תקציב טוב ואחראי שיתמוך הן בעתיד הכלכלה הישראלית והן במאמצי המלחמה. השניים סיכמו כי ימשיכו לעבוד בשותפות, כפי שנעשה בתקציבים קודמים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר