באופוזיציה תוקפים את נתניהו: "שינוי שם המלחמה לא יחפה על המחדל"

חברי כנסת ממפלגות האופוזיציה תקפו את הצעת ראש הממשלה להחליף את שם המלחמה מ"חרבות ברזל" ל"מלחמת התקומה" • לפיד: "אתם יכולים לשנות שמות - לא תשנו את העובדה שבמשמרת שלכם קרה האסון הנורא ביותר מאז קום המדינה" • מרב מיכאלי: "אין תקומה ללא החזרת כל החטופות והחטופים"

נתניהו בישיבת הממשלה. צילום: לע"מ

ביקורת חריפה נמתחה היום (שני) באופוזיציה על הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשנות את שם המלחמה מ"חרבות ברזל" ל"מלחמת התקומה". חברי כנסת ממפלגות האופוזיציה טענו כי מהלך זה הוא ניסיון להסיט את תשומת הלב מהמחדלים שקדמו למלחמה ומהכישלונות בניהולה.

יאיר לפיד: "הממשלה הזו היא לא ממשלת התקומה, היא ממשלת האשמה", צילום: אורן בן חקון

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, הגיב בחריפות: "לא תהיה תקומה עד שלא כל החטופים והעקורים ישובו לביתם. אתם יכולים לשנות כמה שמות שאתם רוצים, לא תשנו את העובדה שבמשמרת שלכם קרה לעם ישראל האסון הנורא ביותר מאז קום המדינה. הממשלה הזו היא לא ממשלת התקומה, היא ממשלת האשמה".

"לא פלא שנתניהו רוצה לקרוא לזה "מלחמת התקומה", הוא יודע שהוא אחראי לחורבנה של מדינת ישראל ב 16 שנות כהונתו", כתבה ח"כ מירב מיכאלי. "לא משנה איך יקראו לזה, 7 באוקטובר יהיה תמיד טבח ואסון נתניהו. אין תקומה ללא החזרת כל החטופות והחטופים. תקומה תהיה לישראל רק אחריו".

ח"כ נעמה לזימי מהעבודה הוסיפה כי "התקומה תהיה כשהם יחזרו. שינוי שם לא יחפה על ההפקרה. לא יחפה על המחדל". עמיתה למפלגה, ח"כ גלעד קריב, אמר: "לא נתניהו. אנחנו לא צריכים שם אחר למלחמה. אנחנו צריכים מנהיגות שיש לה שם טוב. של יושרה, ממלכתיות אחריות ורגישות".

מרב מיכאלי: "תקומה תהיה רק אחרי נתניהו", צילום: יוסי זליגר

חברי הכנסת ממפלגת יש עתיד הצטרפו לביקורת. ח"כ ולדימיר בליאק אמר: "התקומה תהיה כאן, לאחר שהוא יילך". ח"כ מרב כהן הוסיפה: "במקום להודיע היום שתוקם ועדת חקירה ממלכתית, שנה לאחר טבח 7 באוקטובר ראש הממשלה עסוק בהנדסת תודעה, בניסיון למסגר מחדש את המחדל הגדול ביותר מאז קום המדינה".

ההצעה לשינוי השם הועלתה על ידי נתניהו בישיבת הממשלה. הוא אמר: "היום לפני שנה, בשעה 6:29 בבוקר, מחבלי החמאס פתחו במתקפת פתע רצחנית נגד מדינת ישראל. זוהי מלחמת הקיום שלנו - 'מלחמת התקומה'. כך אני מבקש לקרוא למלחמה באופן רשמי".

בתגובה נכתב בעמוד של מפלגת יש עתיד ברשת X: "זאת השנה הקשה ביותר שידע העם היהודי מאז השואה. 1680 הרוגים, מאות אלפי מפונים, 7 חזיתות לחימה. 101 חטופים עדיין בשבי חמאס. זאת ממשלת החורבן, תקומה תהיה פה אחרי שתפנו את כיסאותיכם ותתנו לאחרים לשקם את מה שהרסתם פה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר