הקרבות בשבעה באוקטובר. . צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ליברמן: "אם סוריה תמשיך לשמש מרכז לוגיסטי של אויבינו - נכבוש את הגולן הסורי"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, ויו"ר מפלגת הדמוקרטים, יאיר גולן, נאמו בכנס הבינלאומי ללוחמה בטרור באוניברסיטת רייכמן • ליברמן: "אבו מאזן הוא שותף של יחיא סינוואר - לא יריבו"• גולן הזהיר: "סיפוח שטחים פלשתיניים יביא לחיסול המדינה היהודית והדמוקרטית" • השר כ"ץ כינה את ראשי חמאס "בני מוות" • שר האוצר: "מחבק את החטופים והחטופות שחזרו"

בכנס הבינלאומי ללוחמה בטרור שהתקיים היום (שני) באוניברסיטת רייכמן, נשאו דברים יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, ואלוף במיל' יאיר גולן, יו"ר מפלגת הדמוקרטים. ליברמן דיבר על הצורך בגביית מחיר כבד מאויבי ישראל, תוך הצגת פתרונות צבאיים לניהול הסכסוך עם מדינות וארגוני טרור. גולן, לעומתו, התייחס לסכנות הטמונות בסיפוח שטחים פלשתיניים, תוך שהוא מצביע על ההיפרדות כאופציה היחידה לשימור המפעל הציוני.

ליברמן באונ' רייכמן, צילום: ללא קרדיט

ליברמן החל את נאומו בציון מחדל 7 באוקטובר, ואמר כי מדובר באירוע החמור ביותר מאז קום המדינה. לדבריו, המחדל היה ניתן למניעה, אך השלטון המדיני והביטחוני לא התייחס ברצינות לאזהרות שהיו קיימות בשטח. ליברמן קרא להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת הנסיבות שהובילו למחדל, וציין כי הדרך היחידה לשמור על ביטחון ישראל היא באמצעות גביית מחיר כבד מכל אויב שיפעל נגד המדינה.

המשטרה מפנה אזרחים באשקלון בבוקר 7 באוקטובר, צילום: אי.פי

הוא פירט את עקרון "תג המחיר" שלו: על כל פעולה תוקפנית נגד ישראל להגיע בתגובה לפגיעה קשה בצד השני. ליברמן הדגים את מדיניותו בסוריה ובלבנון, וציין את הצורך ליצור קו הגנה חדש ולהחזיק בשליטה צבאית באזורים מסוימים כדי למנוע ירי על יישובי הצפון.

טנק צה"לי לאורך גבול לבנון, צילום: AFP

"הכתובת הייתה על הקיר, ברור שניתן היה למנוע את הטבח והזוועות, אך הצמרת המדינית והביטחונית התנהגה בהתנשאות ובשחצנות, והתעלמה לגמרי מהממצאים והנתונים החד משמעיים שעלו מהשטח. הדרך להשיג זאת, היא על ידי אימוץ העיקרון 'גביית מחיר' – כל פעולה תוקפנית נגד ישראל חייבת להסתיים בגביית מחיר כבד מהצד השני".

ליברמן המשיך: "המשטר חייב לקבל מסר ברור, גם בתקשורת הפומבית וגם בצינורות המודיעיניים והדיפלומטיים, כולל שיחה ישירה לבאשר אל אסד- שאם סוריה תמשיך לשמש כבסיס עורפי, וכמרכז לוגיסטי של אויבינו, אנחנו ניקח מהם את החרמון הסורי. פשוט נכבוש אותו ולא נוותר עליו עד להודעה חדשה".

בנוגע לרצועת עזה אמר, "חייבים לגבות מחיר על ההתנהגות הברברית של חמאס, וההתנהגות הבלתי נסבלת והצביעות של אבו מאזן. אני רוצה להדגיש- אבו מאזן הוא לא הפתרון, הוא הבעיה. מדובר באדם שונא יהודים, שסרב לגנות את הטבח של השבעה באוקטובר, ולהפך, מצא לנכון לגנות דוקא את ישראל. מדובר במכחיש שואה כרוני שמעולם לא חזר בו מהכחשתו. מדובר באדם שהוא שותף של יחיא סינוואר- ולא יריבו".

סינוואר, אבו מאזן (ארכיון), צילום: רויטרס, אי.פי.אי

גולן בנאומו שם דגש על הצורך בהיפרדות מהפלשתינים, תוך הסתייגות מתוכנית הסיפוח של השר בצלאל סמוטריץ'. לדבריו, סיפוח מיליוני פלשתינים יביא לחיסול מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הוא טען כי יש להפיק לקחים מתהליך אוסלו ומההתנתקות, ולהבטיח שהפעם האחריות הביטחונית תישאר בידי ישראל.

יאיר גולן באונ' רייכמן, צילום: גלעד קוולרצ'יק

גולן סיים את דבריו בהתרעה מפני הסכנות שישראל עלולה להתמודד איתן בשלושת הזירות המרכזיות: האיראנית, הפלסטינית, והפנימית – הלכידות הישראלית. הוא הדגיש את החשיבות של קבלת החלטות אמיצות ואמיתיות כדי להבטיח את עתידה של המדינה.

בתוך כך, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם פוסט ארוך לציון יום השנה לאירועי 7 באוקטובר וכתב: אלפי גיבורים, לוחמים, אזרחים ושוטרים מכל שדרות העם, יצאו מן הבית בחופזה, קפצו אל התופת כדי להילחם ברוצחים ובאנסים, כדי להציל את מי ומה שניתן. רבים ניצלו אך ישאו על לוח ליבם צלקת עבה עד יומם האחרון, עבור רבים אחרים זה כבר היה מאוחר מידי. לחמו בעוז, נפלו בגבורה, דמים בדמים נגעו, נאלמו דום למול מימדי התופת והאסון שפקד את עמנו ואת יחידיו".

"והחטופים והחטופות, אלו ששבו ברוך השם בריאים בגופם אך פצועים בנשמתם ואלו שעוד נמקים במנהרות הנאצים של חמאס בעזה. ובני המשפחות הגיבורים שעזבו הכל ולא עוצמים עין ולא חוסכים מאמץ למען שחרור יקיריהם. אלו שליבן לא יכול לשאת עוד את המחשבה על שעובר על יקריהם בשבי באכזרי של חמאס. את כל אלו אני מבקש לחבק ולאמץ אל ליבי ולשוב על המחויבות המוסרית העליונה שלנו לא לחסוך במאמץ ולא להרפות עד לשובם של כולם הביתה. הכאב הוא עצום ביום הזה. כל נופל ונופלת, כל חטוף וחטופה, כל משפחה וקהילה נישאים על לוח ליבם של כל אחת ואחד מאזרחי ישראל", הוסיף סמוטריץ'

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', צילום: דוברות השר סמוטריץ'

שר החוץ ישראל כ"ץ הסתפק בציוץ קצר וכינה את ראשי חמאס: "בני מוות"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...