נתניהו: חובה עלינו להגיב על ההתקפה האיראנית - וכך נעשה

ראש הממשלה נשא הצהרה, על רקע ציון שנה לאירועי 7 באוקטובר והתרחבות התקיפות בלבנון • "לפני חודש הבטחתי שנשנה את מאזן הכוחות בצפון - וכך אנו עושים מאז" • עוד הגיב לאמירתו של מקרון כי יש להטיל אמברגו נשק על ישראל • "ישראל תנצח עמכם או בלעדיכם - אבל הבושה שלכם תהדהד הרבה אחרי שישראל תנצח"

רה"מ נתניהו: "חובה עלינו להגיב על ההתקפה האיראנית - וכך נעשה" // דוברות רה"מ

ערב יום השנה לאירועי 7 באוקטובר, ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב (שבת) לאזרחי ישראל בהצהרה, בה סקר את ההתפתחויות הביטחוניות האחרונות ואת האתגרים העומדים בפני המדינה.

נתניהו תוקף את נשיא צרפת: "תתבייש, ננצח איתכם או בלעדיכם" // דוברות רה"מ

"לפני חודש הבטחתי שנשנה את מאזן הכוחות בצפון - וכך אנו עושים מאז",  פתח נתניהו את דבריו. הוא הדגיש כי במהלך 11 החודשים הראשונים למלחמה, התמקדה ישראל בחזית הדרומית מול חמאס, אך כעת הורחבה הפעילות גם לזירה הצפונית.

"חיסלנו את נסראללה ואת צמרת חיזבאללה, חיסלנו את מפקדי כח רדואן שתכננו לפלוש לגליל ולבצע באזרחינו טבח גדול ונורא יותר מזה של השבעה באוקטובר". הוא הוסיף כי צה"ל השמיד חלק ניכר ממערך הטילים והרקטות של הארגון, וכעת פועל להשמדת מערך המנהרות בגבול.

המתקפה האיראנית, צילום: קוקו

בהתייחסו לאיום האיראני, ציין ראש הממשלה כי טהרן עומדת מאחורי ההתקפות על ישראל מכל החזיתות. "איראן כבר פעמיים שיגרה אל שטחנו ואל ערינו מאות טילים, בהתקפת טילים בליסטיים מהגדולה בהיסטוריה", אמר נתניהו, והדגיש כי "לישראל החובה והזכות להגן על עצמה ולהגיב על התקפות אלה - וכך נעשה".

בסיום הזכיר נתניהו את 101 החטופים הנותרים בעזה והתחייב להשיבם הביתה. הוא גם ציין את זכרם של החיילים שנפלו בקרבות בעזה ובלבנון, וקרא לאחדות לאומית: "יחד נעמוד, יחד נלחם, ובעזרת השם - יחד ננצח".

מקרון., צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר מסר חריף לנשיא צרפת עמנואל מקרון בעקבות קריאתו להטיל אמברגו נשק על ישראל, מוקדם יותר היום. נתניהו ציין כי ישראל נלחמת כעת בשבע חזיתות נגד "אויבי הציביליזציה": בעזה נגד חמאס, בלבנון נגד חיזבאללה, נגד החות'ים בתימן והמיליציות השיעיות בעיראק וסוריה, נגד מפגעים ביהודה ושומרון, ונגד איראן שעומדת מאחורי כל החזיתות הללו. "בעוד ישראל נלחמת בכוחות הברבריות בהובלת איראן, כל המדינות המתורבתות צריכות לעמוד איתן לצד ישראל", אמר נתניהו.

ראש הממשלה תקף בחריפות את הקריאה להטלת אמברגו נשק על ישראל: "בושה עליהם. האם איראן מטילה אמברגו נשק על חיזבאללה, על החות'ים, על חמאס ועל שאר שלוחיה? כמובן שלא. ציר הטרור עומד יחד, אבל מדינות שכביכול מתנגדות לציר הטרור קוראות להטיל אמברגו נשק על ישראל. איזו חרפה." עוד הדגיש: "ישראל תנצח עם או בלי התמיכה שלהם, אבל הבושה שלהם תימשך זמן רב אחרי שהמלחמה תסתיים בניצחון. כי בהגנה על עצמנו מפני הברבריות הזו, ישראל מגנה על הציביליזציה מפני אלה שמבקשים לכפות עידן חשוך של קנאות על כולנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר