הפוליטיקאים מגיבים לתמרון בלבנון: "עטופים בתמיכת ישראל ובצדקת הדרך", "זו לא העת לעצור"

עם תחילת הפעילות הקרקעית המצומצמת בדרום המדינה, פוליטיקאים רבים בקשת הפוליטית הביעו תמיכה במהלך • יאיר גולן כתב: "שנה באיחור אבל בממשלת ישראל סוף סוף קלטו שצבא נמצא לפני האזרחים"

תרגול כוחות צה"ל בגבול לבנון. צילום: דובר צה"ל

תחילת הפעולה הקרקעית המצומצמת בדרום לבנון הלילה (בין שני לשלישי) הובילה לגל תגובות, רבות מהן חיוביות מצד המערכת הפוליטית בישראל.

הלילה מסר דובר צה"ל כי "בהתאם להחלטת הדרג המדיני, צה״ל החל לפני מספר שעות בפעולה קרקעית ממוקדת ומתוחמת במרחב דרום לבנון נגד יעדי ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, במספר כפרים סמוכים לגבול, מהם נשקף איום מיידי וממשי ליישובים ישראלים בגבול הצפון".

בני גנץ בוועידת MEAD בוושינגטון, צילום: איציק בלניצקי

"18 שנה חלפו מאז הפעם האחרונה בה נלחמנו על אדמת לבנון", כתב יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בחשבון ה-X שלו. 

"‏היום, מתוך מלחמת הקוממיות שנכפתה עלינו ועל חיילינו הגיבורים, דור הניצחון חוזר אליה שוב. כמו אז, כך גם היום - לוחמינו בחזית עטופים בתמיכת עם ישראל שבעורף, ובצדקת הדרך במטרה להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון".

"ההחלטות שקיבלנו בימים האחרונים הן חשובות, נכונות והכרחיות" הגיב גם הוא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "יחד עם זאת, זו העת לא לעצור, להמשיך לעשות הכל, בכל הכח ולכתוש את אירגון הטרור חזבאללה, על מנת להשיב את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון".

יו"ר הדמוקרטים יאיר גולן כתב: "שנה באיחור אבל בממשלת ישראל סוף סוף קלטו שצבא נמצא לפני האזרחים".

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הוסיף: "עם ישראל, עם של אריות, קם מרבצו ומכה באויבינו. משך השנה האחרונה מחבלי החיזבאללה רצחו עשרות ישראלים, ירו עלינו אלפי טילים, פירקו את מטולה, שלומי והקיבוצים ביזו אותנו ורוקנו את צפון הארץ מיושביו. עד כאן. כל לוחם צה״ל שאי פעם חצה את גדר הגבול לתוך אדמת לבנון יודע שהוא עושה זאת למען המשימה המקודשת: להגן על אזרחי ישראל. שה׳ ישמור על חיילינו. בהצלחה לכם". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר