ח"כים רמזו על כניסה קרקעית - דובר צה"ל: "אל תפיצו שמועות לא אחראיות"

כשברקע גוברים הדיווחים בלבנון על ירי טנקים ישראליים בכפרים בדרום לבנון, יו"ר ש"ס סיפק "אישור" ישראלי ראשון לכניסה הקרקעית לדרום לבנון • השר עמיחי אליהו: "אלוהי מערכות ישראל עמכם" • ח"כ סולומון בירך את הכוחות על הכניסה הקרקעית - ומחק לאחר מכן את הציוץ • דובר צה"ל: "הצמדו לדיווחים הרשמיים בלבד"

דרעי  . צילום: אורן בן חקון

ח"כ אריה דרעי פרסם הערב (שני) את התפילה לשלום חיילי צה"ל הנאמרת בשבתות ובחגים בבתי הכנסת, כשברקע גוברים הדיווחים על כניסה קרקעית של כוחות צה"ל לדרום לבנון. יש לציין כי אף גורם במערכת הביטחון או בצה"ל אישר את התמרון, אך יו"ר מפלגת ש"ס וכן מפלגתו פרסמו בהודעות רשמיות רמזים על נכונותה של התקיפה. 

השר עמיחי אליהו כתב: "עם שורד, עם נצחי, עם אשר שורשיו עמוקים כעץ עבות, תמיד יקום מחדש ויתגבר על כל מכשול. חיילינו הגיבורים, יהיה אלוהי מערכות ישראל עמכם בכל אשר תלכו". גם ח"כ משה סולומון פרסם את התפילה והוסיף ברכה אישית על הכניסה הקרקעית ללבנון. לאחר מספר דקות מחק ח"כ סולומון את הציוץ והחליף אותו בנוסח אחר. בעקבות הציוצים של חברי הקואליציה, הבהיר דובר רה"מ עומר דוסטרי לשרים: "לא להתייחס לשום דבר שקשור ללבנון".

גם ראש עיריית חיפה יונה יהב פרסם בחשבון הפייסבוק שלו: "מחבקים ומחזקים את חיילי צבא ההגנה לישראל האמיצים והאהובים. לכו לשלום, שובו לשלום - עם ישראל כולו אתכם ועמכם  בזכותכם, הצפון עוד ישוב לפרוח והמדינה עוד תשוב לצמוח". 

על רקע הציוצים כתב דובר צה״ל דניאל הגרי: "בשעות האחרונות ישנם דיווחים ושמועות רבים אודות פעילות צה״ל בגבול לבנון. אנחנו מבקשים שלא להעביר דיווחים אודות פעילות הכוחות, מפאת ביטחון כוחותינו. הצמדו לדיווחים הרשמיים בלבד ואל תפיצו שמועות לא אחראיות". 

מוקדם יותר הערב, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי צבא לבנון נסוג ממספר עמדות לאורך הגבול הדרומי של המדינה. הדיווח מסתמך על עדויות של תושבים מקומיים ומקור ביטחוני. עוד דווח על הפגזות ישראליות לעבר כפרים בדרום לבנון. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, צבא לבנון נסוג כ-5 קילומטר מגבול לבנון ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר