ח"כ יצחק פינדרוס. צילום: אורן-בן-חקון

נמצאה הסיבה להורדת דירוג האשראי? ח"כ פינדרוס: "הסכום שמוד'יס הורידה שווה לסכום הקיצוצים בישיבות"

חבר הכנסת מטעם יהדות התורה טען מעל בימת הכנסת כי הורדת דירוג האשראי הכפולה זהה לסכום שנלקח מתקציב הישיבות • בניגוד לדבריו, בדוח שמוד'יס פרסמו בעצמם נכתב כי "הצעת החוק לגיוס גברים חרדים לשירות צבאי מתעכבת על ידי הממשלה, למרות שתפחית את העומס על משרתי המילואים" מהווה את אחת הסיבות להורדץ הדירוג

[object Object]

חבר הכנסת מיהדות התורה, יצחק פינדרוס, טען היום (ראשון) מעל דוכן הכנסת, שהורדת דירוג האשראי למדינת ישראל, נעשתה בעקבות הקיצוצים בתקציב עולם הישיבות. לדבריו עלות הפחתת הדירוג למדינה היא 350 מליון ש"ח. "הסכום האמיתי שהולך לעלות הורדת הדירוג ועלות האשראי הוא סדרי גודל של 350 מליון ש"ח, לא שבע מליארד. יש מדרש על רבי שמעון בר יוחאי ששכנע את אחיינים שלו לתת צדקה. סוף שנה הגיע השר וביקש מהם מס והכניס אותם למאסר. באו בני המשפחה לרבי שמעון בר יוחאי וסיפרו לו על כך. רבי שמעון ענה, 'תבדקו כמה הם נתנו צדקה. על אותו הסכום שנתנו צדקה- לא יצטרכו לשלם מס. על ההפרש- כן'. ‏אתה יודע מה זה 350 מליון ש"ח?" שאל פינדרוס "זה הסכום שהורדתם לעולם הישיבות, על הסכום הזה תצטרכו לשלם".

פינדרוס: "הסכום שהולך לעלות לנו הורדת דירוג האשראי הוא בדיוק הסכום שהורדתם לישיבות" // ערוץ הכנסת

כזכור, חברת הדירוג הבינלאומית מודי'ס הודיעה ביום שישי האחרון על הורדת דירוג האשראי של ישראל בשתי רמות מרמת A2 ל-Baa1. מדובר במכה קשה לדירוג האשראי של ישראל, כשלראשונה אי פעם הורידה חברת הדירוג מודי'ס את דירוג האשראי של ישראל בשתי דרגות בפעם אחת.

מוד'יס (ארכיון), צילום: רויטרס

אחד מהנימוקים של חברת דירוג האשראי להורדה המשמעותית הזו, עסק בגיוס חרדים: "אינדיקציות אחרות לסיכון מקומי גבוה יותר כוללות מתחים בין הממשלה לשירותי הביטחון. כמו כן, הצעת החוק לגיוס גברים חרדים לשירות צבאי מתעכבת על ידי הממשלה, למרות שתפחית את העומס על משרתי המילואים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו