בן גביר מאיים: אם תיחתם הפסקת אש קבועה עם חיזבאללה - נתפטר מהממשלה

על רקע המגעים בין ישראל לחיזבאללה להסכם הפסקת אש, השר לביטחון לאומי העביר מסר לראש הממשלה נתניהו בתום ישיבת הסיעה של עוצמה יהודית • "במידה ותיחתם הפסקת אש זמנית, עוצמה יהודית אינה מחויבת לקואליציה"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר העביר היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי אם הפסקת האש הזמנית הופכת לקבועה, סיעתו תתפטר מהממשלה.

בן גביר מאיים: אם תהיה הפסקת אש קבועה בצפון - נתפטר מהממשלה // דוברות השר

השר העביר את ההודעה בתום ישיבת הסיעה של עוצמה יהודית, שכונסה על רקע המגעים בין ישראל לחיזבאללה להסכם הפסקת אש. "הדבר הבסיסי והמובן ביותר הוא שכאשר האויב שלך על הברכיים, אתה לא מאפשר לו להשתקם, אלא פועל להכרעתו וחותר להבסתו. ואם אתה לא עושה זאת – אתה משדר חולשה, מסכן את ביטחון אזרחיך, ומוכיח כי אין בכוונתך לנצח".

בן גביר מסר: "לכן סיעת עוצמה יהודית בראשותי מודיעה לראש הממשלה: במידה ותיחתם הפסקת אש זמנית עם חיזבאללה, סיעת עוצמה יהודית מסירה מעליה כל מחויבות קואליציונית - על כל המשתמע מכך: לא להצבעות, לא לישיבות הממשלה והקבינט, ולכל פעילות קואליציונית. לא נפקיר את תושבי הצפון. כל יום בו הפסקת האש הזו תהיה בתוקף וישראל לא תילחם בצפון - עוצמה יהודית אינה מחויבת לקואליציה".

נתניהו מבטיח: "נחזיר את תושבי הצפון בבטחה לבתיהם"

"במידה והפסקת האש הזמנית תהפוך לקבועה במסגרת 'מתווה' כלשהו, שפירושו חריצת גורלם של תושבי הצפון לחסדי החיזבאללה - יתפטרו כל שרי וחברי הכנסת מעוצמה יהודית מהממשלה והקואליציה".

צה"ל תקף באופן ממוקד ברובע הדאחייה שבביירות, כך הודיע דובר צה"ל. העיתון הלבנוני "א-נהאר" דיווח כי הותקף מבנה בשכונת אל-קאים בדאחייה. על פי רשתות ערביות, יעד התקיפה ברובע הדאחייה, הנחשב למעוז חיזבאללה, הוא מפקד היחידה האווירית בארגון הטרור, אבו סאלח.

זירת החיסול בדאחייה, צילום: רויטרס

בתוך כך, ברשתות הערביות המזוהות עם חיזבאללה, דווח כי במקביל לתקיפה בדאחייה, נמשכות התקיפות גם בעומק לבנון, בעיירות משגרה ומידון באל-בקאע המערבי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר