יהדות התורה על ביקור נתניהו בארה"ב: "דורשים שלא יטוס בשבת"

טיסתו חזרה לישראל של נתניהו לאחר הנאום הצפוי בעצרת האו"ם בארה"ב, נקבעה ליום שבת • ביהדות התורה שיגרו מסר ברור: "אם אתה יודע שתאלץ לחזור ארצה בשבת, אז אל תטוס בכלל"

השר גולדקנופף ורה"מ נתניהו (ארכיון). צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

על רקע הדיווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שצפוי לנאום בעצרת האו"ם בארה"ב ביום שישי, יחזור לארץ בטיסה יום למחרת, בשבת, ביהדות התורה שיגרו הבוקר (שני) מסר ברור: "אם אתה יודע שתאלץ לחזור ארצה בשבת, אז אל תטוס בכלל".

רה"מ נתניהו מציג בקונגרס את החזון למזרח התיכון: הקמת "ברית אברהם" (25.07.24) // C-SPAN

כאמור, לאחר מספר דחיות בעקבות המתיחות הביטחונית בצפון, נתניהו צפוי להמריא מישראל ביום שלישי, וצפוי לנאום ביום שישי שעות לפני כניסת השבת ולכן גם לשהות בסוף השבוע בארה"ב עד לנסיעתו חזרה ארצה במוצאי השבת. הנשיא ביידן ישהה בעצרת בימים שלישי ורביעי אך בין השניים לא נקבעה פגישה, כך נודע ל"ישראל היום".

כזכור, בחודש פברואר האחרון, יו"ר המפלגה, השר יצחק גולדקנופף תקף את הודעתו של בנימין נתניהו אחרי כניסת שבת, שההגיב להחלטת חברת דירוג האשראי הבין-לאומית מודי'ס להוריד את דירוגה של ישראל לרמת A2 ולהצמיד לישראל תחזית שלילית: "ההודעה של ראש הממשלה בשבת בנושא דירוג האשראי לא היתה במקומה. לא מדובר בפיקוח נפש, לא בנושא חירום, ולא בתגובה שלא ניתן היה לפרסמה בצאת השבת", מסר השר. 

בחודש יולי, לשכת ראש הממשלה הוציאה את ההודעה הבאה לתקשורת בשבת: "ראש המוסד חזר לפני זמן קצר מדוחא מפגישה ראשונית עם המתווכות. נקבע כי בשבוע הבא ייצא צוות להמשך המו"מ. יודגש כי עדיין קיימים פערים בין הצדדים".

מי שלא אהב את חילול השבת הוא ח"כ משה גפני, יו"ר דגל התורה, שגינה את ראש הממשלה ואת בחירתו לפרסם את ההודעה בשבת, וכתב: "אני מגנה את הודעת לשכת רה"מ בליל שבת שלא היה בה כל סממן של פיקוח נפש. אני מגנה את זה מכל וכל, הודעה מיותרת לחלוטין תוך כדי חילול שבת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר