בכר: "‏לוין נמנע מכינוס הוועדה לבחירת שופטים, כוונתו היא להמשיך בריסוק מערכת המשפט"

במערכת הפוליטית הגיבו למהלך של שר המשפטים להעלות את כל שופטי העליון כמועמדים לנשיאי בית המשפט - במטרה למשוך זמן • "לא יקרה כלום, אם בזמן המלחמה הקשה ביותר שלנו מאז קום המדינה, נעצור את מלחמות היהודים - ונמנה את נשיא העליון בשיטת הסניורוטי״, מסר בני גנץ • ח"כ קריב: "השר ממשיך בהטחת האשמות שווא בכל השותפים להליכי בחירת השופטים, מלבד עצמו"

הוועדה למינוי שופטים (ארכיון). צילום: מיכאל דימנשטיין, לע״מ

"הודעתו של שר המשפטים הינה הודעה מבישה, של אדם שאיבד את הצפון ואת דרכו. היא מבזה את פסק הדין של בג״ץ ואת שופטי העליון. התנהגותו תיזכר לדיראון עולם". כך הגיב הערב (ראשון) ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר בתגובה למהלך של יריב לוין שכלל את העלאת כלל שופטי העליון כמועמדים לנשיאות ביהמ"ש במטרה למשוך זמן עד הבחירה בוועדה לבחירת שופטים ולא לבחור ביצחק עמית. 

"‏הימנעותו של לוין מקביעת מועד לכינוס הוועדה כמקובל, בצירוף עם התנהלותו הבלתי חוקית עד כה ואמירותיו ההזויות ששיאן בהודעה שפרסם הערב, מבהירות שכוונתו האמיתית של השר הייתה ונותרה לסכל את פסק הדין ולהמשיך בניסיון לריסוק עצמאות מערכת המשפט והדמוקרטיה", כתב בכר.

ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר, צילום: יהודה בן יתח

"‏לשכת עורכי הדין דורשת משר המשפטים להודיע על המועד לכינוס הוועדה לבחירת שופטים כפי שעולה באופן ברור מצו בית המשפט העליון, שאם לא כך לא יהיה מנוס מבחינת הצעדים משפטיים נדרשים להבטחת קיום פסק הדין במלואו".

״אני נמצא בדרך מהצפון, אחרי ביקור של התושבים שם שנמצאים תחת אש, חלקם כבר כמעט שנה. מדליק את הרדיו, ושומע שבזמן שיישובינו מטווחים, חיילינו נלחמים וחטופינו נמקים בשבי החמאס, שר המשפטים עוסק בלהטריל את שופטי בית המשפט העליון על שיטת הסניוריטי", מסר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. 

יריב לוין, צילום: אורן בן חקון

"מופע הניתוק המביש הזה של שר המשפטים וראש הממשלה, חייב להיעצר ועכשיו.
מאז קום המדינה, נהוג שנשיא העליון ממונה לפי שיטת הסניוריטי. לא יקרה כלום, אם בזמן המלחמה הקשה ביותר שלנו מאז קום המדינה, נעצור את מלחמות היהודים - ונמנה אותו באופן הזה". 

בני גנץ בוועידת MEAD בוושינגטון, צילום: איציק בלניצקי

חבר הכנסת גלעד קריב, חבר וועדת חוקה, הגיב גם הוא: "בעיצומם של ימי מלחמה, השר לוין ממשיך להתעמר ברשות השופטת ובחברה הישראלית כולה. החטופים ומשפחותיהם, המשפחות השכולות, משרתי המילואים, ועשרות אלפי המפונים - כל אלה לא עומדים מול עיני השר לוין שממשיך בתרגילים ילדותיים ובהטחת האשמות שווא בכל השותפים להליכי בחירת השופטים, מלבד עצמו. הגיע הזמן שהשר לוין יפסיק לקחת את הדמוקרטיה הישראלית כבת ערובה לגחמותיו".

ח"כ גלעד קריב (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

"התנהלות השר לוין מבישה" הגיבה חברת הוועדה לבחירת שופטים ח"כ קארין אלהרר. "כך נראה שר שמתנהל בהפקרות ומטריל מדינה שלמה. למרות הכל לוין לא יוכל להתחמק, נשיא בית משפט עליון קבוע ימונה״. 

ח"כ קארין אלהרר (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

ח"כ אפרת רייטן מסרה: כבר מיומו הראשון בתפקיד שר המשפטים, מדינת ישראל החלה לבעור. נראה שלוין נהנה מהשררה והכוח לנסות לפרק, לרסק ולהחליש את מערכת המשפט. כמו אחוז דיבוק הוא לא מרפה. גם כעת לאחר שבית המשפט חייב אותו למלא את חובתו שבדין למנות נשיא, הוא שולף עוד מיני תכסיסים. הנזק שגרם וגורם לישראל, ליציבותה, למעמדה ולחוסנה בלתי ישוער. הדמוקרטיה הישראלית חייבת לעמוד איתנה ובצורה מול כל הניסיונות האלה". 

ח"כ אפרת רייטן, צילום: גדעון מרקוביץ'

מטה המאבק "חופשי בארצנו" מסר בתגובה: "בפעולתו הנלוזה הערב, יריב לוין הוכיח באופן חד-משמעי כי הוא לא ראוי ולא מסוגל למלא את תפקידו כשר המשפטים. בעיצומה של מלחמה, כשהמדינה זקוקה ליציבות ומנהיגות אחראית, לוין בוחר בהתנהלות קטנונית ובלתי מכובדת. בהתעלמו ממסורת ארוכת שנים ובהצעת כל שופטי העליון לתפקיד הנשיא, הוא ממשיך להטריל את המערכת באופן חסר אחריות.

ההתנהלות הזו פוגעת אנושות באמון הציבור בממשלה, שכבר נמצא בשפל חסר תקדים בהיסטוריה של מדינת ישראל. היא מערערת את עקרון הפרדת הרשויות ומסכנת את יסודות ההליך הדמוקרטי. תפקידו של שר המשפטים הוא לפעול באחריות ובממלכתיות, במיוחד בעת משבר לאומי". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר