ההפתעה של לוין: שר המשפטים הציע לנשיאות את כל שופטי העליון

לוין פרסם את רשימת המועמדים לנשיא ולמשנה לנשיא העליון – כולם מועמדים לכל התפקידים • השר הביע בעבר תסכול מהתהליך והצהיר שלא ישתתף בדיוני הוועדה • מקורבים: "הוא מרגיש כמו פקיד, סמכויותיו לא מיושמות"

יריב לוין (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

שר המשפטים יריב לוין פרסם היום (ראשון) את רשימת המועמדים לתפקיד נשיא בית המשפט העליון ולתפקיד המשנה לנשיא, כשכל המועמדים מוצעים לכל התפקידים. למרות השמועות על "הפתעה", ההמלצה כוללת את שמות השופט יצחק עמית והשופט יוסף אלרון,כפי שציפו רבים.

., צילום: .

כפי שפורסם לראשונה ביום שישי ב'ישראל היום', מהלך זה מגיע לאחר שלוין הביע בעבר תסכול מהתהליך והצהיר כי יכנס את הוועדה אך לא ישתתף בדיוניה.

בימים האחרונים שוחח לוין עם מספר חברי כנסת בליכוד והביע בפניהם את תסכולו מהתהליך. לדבריו, הוא אינו מרגיש רלוונטי בהליכי המינויים, והצעות הפשרה שהגיש נדחו על הסף. לוין ציין כי אין בכוונתו להשתתף בדיוני הוועדה, והוסיף כי הוא מתכוון לכנס את הוועדה אך להחרים את הדיונים בה, במטרה להמחיש את עמדתו לגבי תפקידו בתהליך.

השופט יוסף אלרון (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

מקורביו של לוין מספרים כי הוא מרגיש "כמו פקיד" בתהליך, כשסמכויותיו אינן מיושמות והוא מוצא את עצמו נדחק לשוליים. הם מוסיפים כי לוין חש שהתהליך מוכתב על ידי השופטים, שגם דורשים את כינוס הוועדה וגם ממנים את עמיתיהם. הצהרותיו אלו, כך נדמה, באות להמחיש לציבור את הבעייתיות שלדבריו טמונה בתהליך.

לוין עצמו הבהיר כי הקרב על מינויו של השופט יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון היה "קרב אבוד", וכי הוא קיבל זאת כמציאות שלא ניתן לשנותה. למרות זאת, הוא ניסה להשיג מינויים נוספים בתמורה להסכמתו למינויו של עמית. מאמציו להשיג שני מינויים נוספים של שופטים לעליון נתקלו בהתנגדות, מה שהוסיף לתסכולו מהתהליך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר