איזנקוט בכנס INSS: ״נסראללה חטף מכה קשה – אך מלחמה כוללת עלולה לכלול את כל ציר הרשע״

חבר הכנסת גדי איזנקוט דיבר בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי על המצב הביטחוני מול חיזבאללה • איזנקוט הזהיר מהתפתחות של מלחמה כוללת הכוללת את לבנון, סוריה, עיראק ואיראן • לדבריו, נסראללה נמצא בלחץ, אך יש להעצים את ההישג הצבאי מבלי להיגרר למלחמה כוללת

גדי איזנקוט. צילום: .

"בין הקריה לאוגדת עזה": בכנס שנערך היום (ראשון) במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), השתתפו בכירי מערכת הביטחון, בהם תא״ל (במיל׳) גיא חזות, אלוף (במיל׳) יעקב בנג׳ו, רא״ל (במיל׳) גדי איזנקוט, וראש המכון, אלוף (במיל׳) תמיר הימן. 

חבר הכנסת גדי איזנקוט התייחס באופן מפורט לאתגרים הביטחוניים הניצבים מול ישראל בחזית הצפונית, תוך הדגשת מצבו של נסראללה והאיום הממשי ממלחמה כוללת.

לדברי איזנקוט, ״נסראללה חטף מכה קשה מאד בשבוע האחרון. נכון להעצים את ההישג הצבאי בלבנון מבלי להגיע למלחמה כוללת, שהיא מלחמה לא רק עם לבנון אלא גם בסבירות גבוהה עם כוחות מסוריה, שלוחות בעיראק ומעורבות איראנית מתימן".

הלוויותו של אברהים עקיל, צילום: רויטרס

איזנקוט המשיך והסביר כי ״זו הפעם הראשונה שנסראללה קושר בצורה כה חזקה למה שנעשה בדרום ומציב את זה כתנאי. בעבר חיזבאללה פעל בסבבים שונים, אך לא הייתה לו קשירת גורל עם מה שקורה בדרום. זה יוצר מורכבות גדולה שיכולה גם להתגבר, וזה תלוי גם בנו".

תומכי חיזבאללה צופים בביירות בנאום נסראללה, צילום: אי.פי.איי

הוא ציין כי חשיבה מחודשת כבר עלתה בפברואר-מרץ, אך השאלה המרכזית כעת היא "איך נלחמים קדימה עכשיו". איזנקוט תיאר את נסראללה כ״מנהיג מנוסה מאוד שחטף מכה קשה במיוחד בשבוע האחרון. נסראללה מאוד לא רוצה מלחמה כוללת, ויש פה שותפות מסוימת עם ישראל שגם היא אינה מעוניינת במלחמה כוללת".

איזנקוט הדגיש את החשש ממלחמה לא יזומה ואמר: ״אנחנו נכנסים לאירוע לא ביוזמה והפתעה שלנו, אלא כאשר חיזבאללה פרוס ונמצא בכוננות. 

אנשי כוח רדואן של ארגון הטרור חיזבאללה, צילום: ללא

בין יתר דבריו, איזנקוט הדגיש כי ״יש מתח גדול בין שלוש המטרות הראשיות של המלחמה: השמדת הכוח הצבאי והשלטוני של חמאס בעזה, השבת החטופים והמשימה הלא ממוקדת שהוגדרה לצבא – השבת המפונים לבתיהם בצפון".

בסיכום דבריו אמר: ״צה״ל הוא הצבא הכי חזק במזרח התיכון – השאלה היא מה המטרות שמציבים והאופן שבו חותרים להשיג אותן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר