שר המשפטים יריב לוין . צילום: אורן בן חקון

לוין לפני כינוס הוועדה: "לא אשתתף בהצגה" – מהי ההפתעה שמכין?

שמועות במשרד המשפטים על "הפתעה" שעשויה ללוות את המלצת לוין למינוי העליון • לוין הצהיר כי יכנס את הוועדה אך יחרים את דיוניה • מקורביו: "הוא מרגיש שנדחק מהתהליך ולא רלוונטי"

[object Object]

השר יריב לוין צפוי להגיש היום (ראשון) את שמות המועמדים לבית המשפט העליון, ביניהם השופט יצחק עמית, המועמד המועדף על השופטים, והשופט יוסף אלרון מטעמו של לוין. אך במשרד המשפטים נפוצו שמועות שלוין עשוי להפתיע עם המלצה לא צפויה. תהליך זה מעורר עניין רב, במיוחד לאחר שלוין הביע תסכול מהליך המינוי והתבטא שהוא לא מתכוון "להשתתף בהצגה", כלשונו.

השופט יוסף אלרון, צילום: אורן בן חקון

כפי שפורסם לראשונה  ב"ישראל היום', לוין הביע את עמדתו הנוכחית באומרו כי למרות שהוא מתכוון לכבד את החלטות בית המשפט, הוא יבחר שלא להשתתף בדיוני הוועדה לבחירת שופטים. לדבריו, הוא יכנס את הוועדה בהתאם להוראת בית המשפט, אך יחרים את הדיונים בה כאות מחאה על התהליך שהוא מרגיש שנדחק ממנו. חבריו הקרובים סיפרו כי הוא חש "שהוא לא רלוונטי לתהליך", וכי הצעות הפשרה שהציע נדחו.

שופט העליון יצחק עמית, צילום: אורן בן חקון

בהצהרתו זו, לוין ביקש להמחיש לציבור את מה שהוא רואה כמצב בו השופטים לא רק מצווים על כינוס הוועדה, אלא גם עוסקים במינוי עמיתיהם. "הם עושים ממנו פקיד", תיארו מקורביו את תחושת השר. לוין הסכים בהצעת פשרה למינויו של השופט יצחק עמית לנשיא העליון, אך ניסה להשיג בתמורה שני מינויים נוספים לשופטים בבית המשפט העליון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו