גאולה אבן על האפשרות למינוי סער: "לא משנה כמה תלחצו עליי - זה לא יגרום לי ללחוץ על גדעון"

אש התקשורת התייחסה בתכנית הרדיו שלה לאפשרות שבעלה' יו"ר הימין הממלכתי יחליף את גלנט כשר ביטחון - ולתגובות שקיבלה בנושא • "אני לא יודעת אם המינוי יקרה, אבל סימוסים אליי לא יקדמו עסקת חטופים" אמרה

גאולה אבן ובעלה גדעון סער. צילום: גדעון מרקוביץ

אשת התקשורת גאולה אבן התייחסה הבוקר (חמישי) במהלך תכנית הרדיו אותה היא מגישה ב-103fm לצד ניסים משעל לפרסומים אודות האפשרות שבעלה, חבר הכנסת גדעון סער יו"ר הימין הממלכתי ימונה לשר ביטחון בממשלת בנימין נתניהו במקום יואב גלנט. 

"מאז פרסום הידיעה לפיה אולי שר הביטחון הבא יהיה אישי, גדעון סער, אני מקבלת אלפי סימוסים וטלפונים כל יום, שמגדפים, שמקללים, שמאיימים, עליי, על הילדים, על הבנות הגדולות של גדעון", אמרה.

"מדובר באלפי הודעות כל יום", אמרה. "טקסטים כמו: "'דם החטופות עך ידייך', 'נבייש אתכם, בכל מקום שאליו תלכו תהיו מוקצים לעד', "לא תהיה לככם מחילה'" ועוד.

 
כאלף מפגינים ליד ביתו של סער בת"א, נחסם הצומת שבין דרך נמיר לרחוב פנקס, צילום: גדעון מרקוביץ
"אני מורגשת במכונות רעל כבר 12 שנה, כזה דבר עוד לא ראיתי, אמרה. היא טענה כי מדובר בניסיונות סחיטה באיומים כלפי נבחר ציבור וקרובי משפחתו. "וזה לא רק סגנון קלוקל, אני אדם עמיד, אני לא מסכנה לא צריך לרחם עליי ואני לא מתבכיינת, אבל אלה לא סמסים ספונטניים, זה לא אנשים שכותבים מדם ליבם. יש גם כאלה, אבל פה יש מערכת משומנת היטב וכל כמה דקות". 
 
משעל ציין כי נתקל בתגובות ענייניות המתנגדות למינוי, המתנגדות למשל למינוי בשל חוסר הניסיון הצבאי של סער. על כך השביה גאולה: "אני לא הדוברת של גדעון סער, למרות שאני יודעת שהוא אולי האדם היחיד שיש לו ניסיון בקבינט המדיני-ביטחוני בקבלת החלטות בדרך הזאת, בטח בזמן מלחמה, והוא ישב ביותר קבינטים מדיניים וביטחוניים מאשר הרבה אחרים שיושבים שם כיום וגם כאלה שהצטרפו לממשלה".
גלנט ונתניהו בקריה, צילום: דובר צה"ל

"מתי קרה המחדל של 7 באוקטובר, כשגדעון היה במשמרת?", אמרה". "כשאני הייתי במשמרת? או כשישבו שם אנשים מנוסים עם רקע מדיני וביטחוני רלוונטי? למה זה קרה? אז לבוא ולהגיד לי 'הניסיון', אם הוא היה במטכ"ל זה היה אחרת? וואלה לא. ישבו במטכ"ל אנשים מנוסים ובכל זאת הגענו ל-7 באוקטובר ומאז אנחנו חודשים מדממים במלחמה שאפשר לנהל עליה דיון - האם אנחנו מנצחים בה, מפסידים בה, האם בעקבות הצעדים שאנחנו נוקטים בהם עכשיו כמדינה המפונים יחזרו לבתיהם? יש פעולה פנטסטית של פיצוץ ביפרים בלבנון, זה מחזיר את האנשים לבתיהם בצפון? בדרום? אפשר לקיים על זה דיון, אבל דיון כזה לא מתקיים".

"אני אמשיך בטח לקבל את כל הסמסים המופרעים האלה ואת ההאשמות והעלבונות", ציינה אבן. "הנה אני מודיעה - לא משנה כמה תלחצו עליי, הלחץ הזה לא יגרום לי ללחץ עליו. זה לא עובד ככה בבית שלנו, אני לא לוחצת עליו והוא לא לוחץ עליי. שום דבר לא יקרה מהלחץ הזה, משום שללחוץ איש ציבור ולגרום לו לפעול כך או אחרת, לא יקרה באמצעותי". בנוגע למינוי, אבן השיבה שהיא לא יודעת להגיד אם אכן יקרה, אך ביקשה להבהיר: "סימוסים אליי לא יקדמו עסקה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר