27 ח"כים ושרים לנתניהו: לאמץ את "תוכנית האלופים" - שכוללת שטח צבאי סגור בצפון עזה

 27 ח"כים ושרים מהקואליציה פנו במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וביקשו ממנו לכנס את הקבינט הביטחוני ולאמץ את התוכנית הכוללת גם מניעת סיוע המוניטרי לאזור • ח"כ אביחי בוארון, יוזם ההחתמה על המכתב: "צה"ל חייב לפנות ולטהר את צפון הרצועה"

צפון רצועת עזה. צילום: רויטרס

 27 ח"כים ושרים מהקואליציה פנו היום (רביעי) במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וביקשו ממנו לכנס את הקבינט הביטחוני ולאמץ את "תוכנית האלופים" הכוללת את פינוי צפון הרצועה, מניעת סיוע המוניטרי לאזור והכרזה עליו כשטח צבאי סגור.

החותמים יזמו ביום שני העברת מכתב לראש הממשלה נתניהו וביקשו ממנו לכנס את הקבינט המדיני ביטחוני כדי לדון ולאמץ את "תוכנית האלופים" שכונתה גם "תוכנית איילנד" ופורסמה לראשונה ב"כאן חדשות." מי שיזם את החתימות והמכתב הוא ח״כ אביחי בוארון מהליכוד.

"השלמה אסטרטגית בפעולה נוספת. ח"כ אביחי בוארון, צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

"החלטת הקבינט שהתקבלה לאחרונה בנוגע לנוכחות קבועה של חיילינו בציר פילדלפי מחייבת לדעתנו השלמה אסטרטגית בפעולה נוספת, זאת באמצעות השליטה בסיוע ההומניטרי המחולק היום ע״י החמאס ומעניק לו שליטה מלאה באוכלוסייה, בגיוס לוחמים, בנוסף לחיזוק כוחותיו הלוחמים ורווח כלכלי עצום", הם כתבו.

תיעוד מכניסת כוחות חטיבה 5 לרצועת עזה | דובר צה"ל

עוד נכתב כי: "בימים האחרונים  הונחה על השולחן ׳תוכנית האלופים׳ שתסייע להכרעת החמאס. התוכנית נתמכת על ידי מספר אלופים ובהם גיורא איילנד, גרשון הכהן, אייל אייזנברג ואבי מזרחי.
התוכנית כוללת מספר שלבים:

א. פינוי האוכלוסייה שנותרה בצפון רצועת עזה לדרומה (דרומית לציר נצרים ונחל עזה)
ב. הטלת כתר באזור שממנו פונו האזרחים והכרזתו כשטח צבאי סגור.
ג. מניעת אספקה לאזור עד טיהור השטח והכנעת המחבלים שנותרו בשטח המפונה, תוך הפעלת לחץ צבאי עצים.
ד. לאחר ביצוע התוכנית בשטח זה, ניתן לעבור ולבצעה בחלקים נוספים של הרצועה״.

ח״כ אביחי בוארון שיזם את המכתב מסר: "התגבשנו קרוב ל-30 ח"כים, כדי לתת רוח גבית לקבינט ולאמץ בהחלטה, הלכה למעשה, את התוכנית שתפנה את צפון הרצועה עד ציר נצרים מתושבים וממחבלים, תטיל על צה"ל לנהל את ההומניטרי, דבר שיביא להחלשת חמאס, ובהמשך לנקות גם את דרום הרצועה מנשק ואמל"ח. אני חושב שהתוכנית של פורום מפקדים ולוחמים טובה, אין ספק שאימוץ התוכנית יסייע לנו להכריע את חמאס ולהשיב את החטופים".

יש לציין כי השרים סמוטריץ', סטרוק שיקלי, דוחפים כבר זמן רב את התוכנית לחלוקת הסיוע ההומניטרי על ידי ישראל, עוד לפני "תוכנית האלופים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר