גורם בכיר: יש התפתחות ביטחונית, לא בטוח שזה הזמן להחליף שר ביטחון - אבל אין ברירה

בכירים בליכוד מנהלים מסע לחצים נגד ההחלטה לצרף את יו"ר הימין הממלכתי לקואליציה • המטרה: למנוע ממנו עמדת כוח במפלגה, זאת בעקבות החשש לעתידם הפוליטי • גורם בכיר במו"מ: "אנחנו באירוע ביטחוני לא פשוט, לא בטוח שאפשר להחליף עכשיו שר ביטחון אבל יכול להיות שאין ברירה" • אותו הגורם מדגיש: הושגה הסכמה בנוגע לכלל הנושאים שנידונו

בליכוד מתנהל מאבק נגד צירוף סער לממשלה. צילום: מרק ישראל סאלם, דודי ועקנין

גם מאחורי הקלעים, מתנהל מאבק בתוך הליכוד סביב האפשרות של צירוף גדעון סער לממשלה. בכירים במפלגה מנהלים מסע לחצים נגד המהלך, תוך שימוש בשיחות, מסרונים ואמצעי תקשורת אחרים. כאשר מטרתם העיקרית היא למנוע מסער לקבל עמדות כוח במוסדות המפלגה, כמו חברות במרכז הליכוד.

בהודעות שהופצו מיוזר ששולח הודעות למתפקדים באופו קבוע, גם בעבר ניכרת רטוריקה חריפה נגד המהלך. "מי שעזב בית אין לו מקום בליכוד! ברגע האמת גדעון סער יעזוב את הממשלה בדיוק כמו שעזב את הבית בליכוד וישאיר אותנו בלי קואליציה!"

הסמסים שנשלחים מבכירי הליכוד נגד סער, צילום: .

המתנגדים רואים בצירופו של סער סכנה פוטנציאלית לעתידם הפוליטי. הם חוששים כי מתן תפקיד בכיר, כמו שר הביטחון, עלול "להחיות" את הקריירה הפוליטית של סער ולהפוך אותו למתחרה משמעותי בעתיד על הנהגת המפלגה.

גורם בכיר במשא ומתן לצירופו של סער אמר כי "אנחנו באירוע ביטחוני לא פשוט, לא בטוח שאפשר להחליף עכשיו שר ביטחון אבל יכול להיות שאין ברירה". אולם, אותו גורם בכיר ציין כי הושגו הסכמות בכלל הנושאים שנועדו במו"מ.

בסביבתו הקרובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישנם קולות המביעים חשש מסער. הם טוענים כי סער הוא "גוויה פוליטית" שאינה עוברת את אחוז החסימה בסקרים זמן רב, ומזהירים כי צירופו לממשלה עלול לחזק אותו מחדש. החשש המרכזי הוא שסער עלול "להתהפך" על נתניהו לקראת הבחירות הבאות, במטרה לחזק את מעמדו במרכז-שמאל.

עתידו של גלנט בממשלה עוד לא ידוע, צילום: קוקו

מנגד, נתניהו רואה בצירוף סער הזדמנות לחזק את הממשלה ולהבטיח את יציבותה עד סוף הקדנציה. המשא ומתן בין השניים מתקדם, אך טרם הגיע לסיכום סופי.

במקביל, שאלת עתידו של שר הביטחון יואב גלנט מוסיפה מורכבות למצב. למרות המתיחות בין נתניהו לגלנט, מעריכים כי פיטוריו אינם צפויים בימים הקרובים. עם זאת, ההחלטה הסופית בעניין זה עדיין לא התקבלה, והיא מהווה מכשול משמעותי בדרך להסכם עם סער.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר