מאויבים לעמיתים: גדעון סער ובנימין נתניהו - היסטוריה של עוינות פוליטית

המחלוקות בין השניים התחילו ב"צוק איתן" ב־2014 • אח"כ סער ניסה להדיחו מראשות הליכוד ואמר שהמפלגה הפכה לביביזם • יחסים במלכוד

מפגינים מול ביתו של סער. צילום: גדעון מרקוביץ

קצרה היריעה מלפרוט את תקציר העוינות הפוליטית בין גדעון סער לבנימין נתניהו שאולי יהפכו בזמן הקרוב לאויבים, אחרי שהיו יריבים פוליטיים מרים בשנים האחרונות.

המפגינים צועדים לכיוון הקריה בתל אביב: "לא מפקירים חטופים תמורת שריונים"

זה התחיל כבר בצוק איתן, נתניהו כעס מאוד על הביקורת של סער נגדו על כך שלא ניצל את המערכה להכרעה. זה המשיך בביקורת נוספת כאשר סער היה בשורות הליכוד והגיע לפומביות יתרה בהתמודדות של סער מול נתניהו בפריימריז.

המטרה: חוק גיוס

השיא הגיע לפני ארבע שנים. סער ואלקין עזבו את הליכוד בסערה, הקימו את "תקווה חדשה" והטיחו ביקורת קשה בנתניהו על כך שלא אכפת לו מהאינטרסים של המדינה ושהוא שם את שיקוליו האישיים לפני האינטרס הלאומי.

בארכיון הפוליטי והתקשורתי יש שלל אמירות של סער נגד נתניהו והתחייבויות שהוא לא ישב בממשלתו שכן סער טען אז שהתנהלותו של נתניהו מסכנת את עתיד המדינה.

ח"כ סער ורה"מ נתניהו (ארכיון), צילום: שרון רביבו

סער אמר שהליכוד הפך לביביזם. אלקין אמר בזמנו כשעזב את הליכוד: "אתה אדוני ראש הממשלה הרסת את תנועת הליכוד והבאת לתוכה אווירה של פולחן אישיות, חנופה, פחד להביע ביקורת וחצר ביזנטית".

ההימור של סער

כעת, בקואליציה בונים על סער שאם יהיה שר ביטחון יהיה אפשר להגיע לחוק גיוס מוסכם עם החרדים. סער אמר בראיון ל"ישראל היום" במרץ האחרון לאחר שעזב את הממשלה והתפצל מגנץ כי: "אם הייתי מתחייב לתמוך בחוק הגיוס - אז היום הייתי חבר בקבינט המלחמה. כמובן סירבתי. העקרונות והערכים שלנו הם אינם מטבע עובר לסוחר".

סער יסביר שהמלחמה שינתה את פני הדברים, ושצריך להתאחד בזמן מלחמה שעשויה להיות רב אזורית וגם כעת היא כל כך קשה, אך השאלה האם סער סבור שמה שקרה בין נתניהו למופז, לליברמן, בוגי, גלנט וכל שרי הביטחון שהיו תחת נתניהו לא יקרה שוב?

ח"כ זאב אלקין (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

נתניהו לא ינסה להאשים אותו מהרגע הראשון בכל דבר שלא טוב במלחמה? מה יהיה שונה הפעם? לגדעון סער ולנתניהו הפתרונים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר